اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیر کل بحران: تیم‌های ارزیاب به «هرسین» اعزام شده‌اند

مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به وقوع سیل شب گذشته در شهرستان هرسین، گفت: هم‌اکنون اقدامات بعدی برای ارزیابی دقیق میزان خسارت‌ها و برنامه‌هایی که در جبران خسارت‌ها وجود دارد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل بحران: تیم‌های ارزیاب به «هرسین» اعزام شده‌اند

جلیلی بالایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به وقوع سیل  شب گذشته در شهرستان هرسین، اظهار داشت: پیرو اطلاعیه صادره قبلی از طریق هواشناسی مبنی بر امکان بارش و ایجاد رگبارهای پاییزی در شرق استان شب گذشته شاهد رگبارهای پراکنده به ویژه در شهر هرسین و تعدادی از روستاهای شهرستان بودیم.

وی ادامه داد: به طوریکه در فاصله کمتر از یک ساعت حدود ۲۵ میلی‌متر بارش داشتیم که این بارش سبب ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر و نفوذ به منازل در شهر و روستا شد که خسارت‌های مالی (خودرو، دام و واحدهای دامی) و جانی را به همراه داشت.

مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به سطح مخاطره فرماندهی عملیات میدان به عهده فرماندار شهرستان بود که به همراه اعضای ستاد شهرستان اقدامات مقابله‌ای و پاسخ را مدیریت کردند در همان دقایق اولیه در مسیرها اقدامات لازم را انجام دادند.

وی به اشاره به اعزام تیم‌های جداگانه‌ ارزیاب از هلال احمر، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و دامپزشکی در بامداد امروز به  شهرستان، گفت: به هر حال در فصل پاییز و در یک بارش کوتاه مدت به صورت رگباری و پراکنده در چند نقطه باعث ایجاد چنین خسارت‌های شود نشان می‌دهد که  باید همه دستگاه‌های دولتی آمادگی بیش از پیش خود را داشته باشند به ویژه در فصل پاییز و زمستان، مردم نیز باید توصیه‌های که توسط مبادی ذی‌ربط اعلام می‌شود را جدی بگیرند به هر حال آب و رواناب یک امر جدی است باید جدی گرفته شود.

بالایی اضافه کرد: متاسفانه حوادثی که پیش آمد بیشتر ناشی بر این بود که ما بعضی اوقات موضوعات را جدی نمی‌گیریم و توجه کافی نداریم نکته بعد توجه جدی به بحث بیمه است به هر حال امروز در شرایطی هستیم که باید بخشی از خسارت های را شرکت‌های بیمه‌ای و مشارکت مردم از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت های بیمه انجام دهند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه از قبل ستاد مدیریت بحران و استاندار به فرمانداران، شهرداران، امور آب و دستگاه‌های اجرایی هم توصیه و هم دستورالعمل‌های مربوط به پاییز و زمستان را ابلاغ کرده بودیم و تاکیدات لازم هم شده بود اما بعضی اوقات این بارش‌های تند در زمان کوتاه باعث رواناب می‌شود که اگر از قبل این آمادگی، هوشیاری و همراهی وجود نداشته باشد و این امر را جدی نگیریم حتما باعث خسارت‌های می‌شود که شاید نتوان در آن لحظه کاری را انجام داد.

بالایی خاطرنشان کرد: الان فضای عمومی شهر هرسین فضای مناسبی است، مشکلی نداریم شب گذشته بعد از حدود یک و نیم ساعت بعد از اولین بارشی که داشتیم تقریبا دیگر شرایط آب و هوایی شرایط عادی پیدا کرد و بارش ها قطع شد.

وی در پایان، گفت: الان اقدامات بعدی برای ارزیابی دقیق میزان خسارت‌ها و برنامه‌هایی که در جبران خسارت‌ها وجود دارد در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول