اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  کتاب

برگزاری هفته ملی کودک به صورت مجازی/نمایش نقاشی‌های کودکان با موضوع اربعین

برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

برگزاری هفته ملی کودک به صورت مجازی/نمایش نقاشی‌های کودکان با موضوع اربعین

احسان جهان بخشی: به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورشی گفت: این برنامه‌ها امسال با توجه به هم‌زمانی با اربعین حسینی رنگ ‌و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته و در عین حال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور تمامی برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا و ارائه می‌شود.
وی با بیان این‌که هفته ملی کودک و ۱۶ مهر به‌عنوان روز جهانی کودک سال‌هاست در ایران از سوی دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون مورد توجه قرار گرفته است، این رویداد را فرصتی برای تاکید بر این مهم دانست که کودکان و خواسته‌های‌شان بسیار با اهمیت است.


رهنما پاس‌داشت حرمت روزهای سوگواری مذهبی و پرهیز از برگزاری برنامه‌های حضوری و توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجرا و پخش برنامه‌های اینترنتی و تلویزیونی و مشارکت سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی با رعایت همین اصول را از مهم‌ترین نکته‌هایی دانست که در برنامه‌های امسال هفته ملی کودک مورد توجه کانون و دیگر دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک قرار می‌گیرد.


رهنما یادآور شد که سایت‌ها و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی نیز در این روزها با هشتگ #بچه‌های_اربعین تلاش می‌کنند مطالب جالب، جذاب و مورد نیاز بچه‌ها را تولید و تامین خواهند کرد و فیلم‌ها و لینک‌های مناسب کودکان را منتشر یا بازنشر و از ظرفیت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد جذابیت و آموزش کودکان در این روزها استفاده می‌کنند.
به‌گفته‌ی وی پخش و بازنشر فیلم نمایش‌ها و تئاترها، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن ویژه کودکان، نمایش نقاشی‌های کودکان با موضوع اربعین در سطح تهران و دیگر شهرهای ایران با همکاری شهرداری‌های کشور همچنین انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری در پایان از راه‌اندازی سایت فروش اینترنتی محصولات و کتاب‌های کانون با ارائه ۲۵ درصد تخفیف برای کتاب طی هفته و گشایش و کلنگ‌زنی چندین مرکز فرهنگی‌هنری و مراکز علمی کانون در شهرهای مختلف کشور در روزهای نخست هفته ملی کودک از جمله در استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و... خبر داد.

 

نتایج سومین مهرواره عکس «من سالم و خوشحالم» اعلام شد

در این دوره از مهرواره‌ی عکس، ۱۳۱۵ اثر به آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ارسال شده بود که از آن میان ۸۰ اثر به مرحله پایانی راه یافت.
بر همین اساس، ۶ اثر به عنوان برگزیده و ۱۰ اثر به عنوان شایسته تقدیر در دو گروه سنی «نوجوان» و «بزرگ‌سال» معرفی شد.
توجه به هماهنگی اثر با موضوع مهرواره، ثبت عکس با توجه به گروه سنی و توجه به مشاهده عکاس و نگاه او به سوژه، از جمله ملاک‌های انتخاب این مهرواره بود.
بر اساس این خبر، «سپیده میری» از استان آذربایجان غربی، «ریحانه علیپور» از استان لرستان و «مهدی زعفری» از استان اردبیل به عنوان برگزیده بخش نوجوان معرفی شدند.
همچنین «ریحانه ملاحسنی» از استان قزوین، «لیلی اکبری» از استان فارس، «امیر آذرپور» از استان سمنان، «محمدمهدی صدقی» از استان اردبیل و «مهدی زعفری» از استان اردبیل به عنوان شایستگان تقدیر بخش نوجوان اعلام شدند.

در بخش «بزرگ‌سال» نیز «اسما اصغری» از استان کرمانشاه، «حوری داوودی» از استان سیستان و بلوچستان و «اسماعیل طحان» از استان سمنان به عنوان برگزیده شناخته شدند.
در همین بخش، «فاطمه کارگر» از استان فارس، «هاجر اعلمی» از استان خراسان رضوی، «لیلا خلیفه‌سقا» از استان اردبیل، «افشین موسی‌وند» از استان آذربایجان غربی و «اسما اصغری» از استان کرمانشاه از سوی داوران این رویداد، شایسته تقدیر شناخته شدند.
یادآوری می‌شود آثار برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره در بخش گالری پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir قابل مشاهده است.

برنامه تلویزیونی «کانون امید» در شبکه امید

هم‌زمان با هفته ملی کودک برنامه تلویزیونی با عنوان «کانون امید» هر روز به مدت 40 دقیقه از شبکه امید برای کودکان و نوجوانان از روز 12 تا 17 مهر 1399 پخش خواهد شد. 
برنامه تلویزیونی «کانون امید»، برنامه‌ای گفت‌وگو محور با موضوع کودک و نوجوان است که علاوه بر نمایش روزانه، دوبار بازپخش می‌شود.
بر همین اساس، تئاتر و انیمیشن، فیلم و عکس، کتاب‌خانه‌های سیار، شعر و ادب عاشورایی، قصه و روایت عاشورایی، نقاشی و هنرهای تجسمی عاشورایی و... از جمله موضوع‌هایی است که برای این برنامه تلویزیونی در نظر گرفته شده است. 
پخش آیتم‌هایی با موضوع‌های مختلف از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر بخش‌های برنامه «کانون امید» است. 
در این برنامه، همچنین با هنرمندان و نویسندگانی همچون مهین جواهریان، غلامرضا رمضانی، محسن هجری، علی داودی، علی خانجانی، اسماعیل عسگری، محسن وظیفه‌شناس و... گفت‌وگوهایی انجام شده است.
بر اساس این خبر، گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان برگزیده در جشنواره‌ها و مهرواره‌های کانون دیگر بخش‌های برنامه «کانون امید» را تشکیل می‌دهد. 
یادآوری می‌شود این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شبکه امید در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهیه و تولید می‌شود.

 

فراخوان چهارمین مهرواره فصلی عکس منتشر شد

این مهرواره با موضوع «پاییز در شهر من»، با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار می‌شود.
چهارمین مهرواره فصلی عکس در دو بخش عکاسان نوجوان شامل اعضای نوجوان و ارشد کانون و بخش عکاسان بزرگ‌سال ویژه اعضای ارشد، مربیان و کارشناسان کانون و در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.
بر اساس فراخوان چهارمین مهرواره فصلی عکس کانون هر شرکت‌کننده می‌تواند ۵ قطعه عکس را تا ۱۰ آذر ۱۳۹۹ به دبیرخانه‌های استانی این رویداد ارسال کند.
بر همین اساس نتایج داوری در مرحله استانی ۲۰ آذر اعلام می‌شود و برگزیدگان کشوری ۱۰ دی ۱۳۹۹ معرفی خواهند شد.
 در همین حال پس از داوری آثار در هر بخش ۳ نفر بدون رتبه‌بندی به عنوان برگزیده و ۵ نفر به عنوان شایسته تقدیر معرفی و جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود.
انجمن عکاسان نوجوان کانون هدف از برگزاری این مهرواره را «تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون»، «توجه و دقت به زیبایی‌های طبیعت با تکیه بر جغرافیای بومی و محلی استان‌ها و شهرها» و «ثبت نگاه روشن و صادقانه‌ی نوجوانان عکاس نسبت به خود و دنیای اطراف» عنوان کرده است.
در عین‌حال نمایشگاهی از آثار برتر نیز در سایت کانون مجازی به نشانی kpf.ir در دید عموم قرار خواهد گرفت و در صورت امکان این آثار در نگارخانه محمد طاها اقدامی واقع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.
علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از شرایط و مقررات چهارمین مهرواره عکس کانون می‌توانند به پایگاه خبری کودک و نوجوان به نشانی kanoonnews.ir مراجعه و در صورت لزوم با شماره‌های ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۸، ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۹ و ۰۲۱۸۸۹۵۴۸۶۶  داخلی ۱۱۳  تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول