اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌مندی 7 هزار سالمند از خدمات بهزیستی کردستان

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر 7 هزار 209 نفر سالمند زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند و خدمات مختلف دریافت می‌کنند.

بهره‌مندی 7 هزار سالمند از خدمات بهزیستی کردستان

صباح قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزارو 209 نفر سالمند زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند و خدمات مختلف دریافت می‌کنند.

به گفته وی، 3 هزار و 51 نفر از سالمندان زیرپوشش بهزیستی استان را بانوان و 4 هزار و 158 نفر نیز مرد هستند.

مدیرکل بهزیستی کردستان یادآوری کرد: 3 مرکز شبانه‌روزی سالمندان در دو شهرستان سنندج و سقز فعالیت دارد که 190 سالمند از خدمات دو مرکز سنندج بهره‌مند هستند.

به گفته قریشی، در مرکز حمایتی سالمندان سنندج نیز 10 نفر سالمند و در مراکز روزانه هم 50 سالمند خدمات مختلف این سازمان را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 4 بنیاد فرزانگان نیز در استان فعال است که در قالب این بنیادها 3 روز در هفته سالمندان بازنشسته زیرپوشش آموزش‌های مختلفی مانند قرآن، دف‌نوازی و موارد دیگری قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین از اجرای طرح توانمندسازی روحی و روانی از اواخر سال 95 تا کنون با هدف ارتقای عملکرد جسمی، روانشناختی و اجتماعی سالمندان در استان خبر داد.

قریشی اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی استان کردستان در طرح توانمندسازی روحی و روانی سالمندان در چهار شهر سقز، قروه، دهگلان و دیواندره در مجموع 200 سالمند را زیرپوشش قرار داده است.

به گفته وی، سالمندانی که در حوزه‌های مختلف هنری، صنایع دستی و هنرهای دیگر توانایی‌هایی دارند از طریق بنیادهای فرزانگان شناسایی و با تهیه مواد اولیه زمینه فعالیت دوباره آنها در آن رشته را فراهم می‌کند تا از ظرفیت آنها برای آموزش دیگر سالمندان علاقمند استفاده می‌شود که در همین راستا تا کنون 200 نفر آموزش دیده‌اند.

قریشی از طرح مراقبین خانگی به عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و برنامه‌های بهزیستی استان در راستای حمایت از سالمندان در استان نام برد و گفت: در قالب این طرح مراقبین خانگی در قالب تیم‌هایی شامل پرستار، پزشک و غیره با حضور در خانه سالمندان، خدمات پزشکی مورد نیاز آنها ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای قطع این ویروس و حفظ سلامتی سالمندان عزیز بیشتر برنامه‌های بنیادها در حال حاضر از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان  اذعان کرد: توزیع بسته‌های حمایتی بین سالمندانی که به لحاظ تمکن مالی وضعیت مطلوبی ندارند و همچنین بسته‌های بهداشتی از اقدامات بسیار مناسبی بود که طی چند ماه اخیر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه در مراکز نگهداری سالمندان سنندج و سقز ملاقات‌ها و حضور خیرین به داخل مراکز قطع شده و تدابیر لازم در راستای ضدعفونی و گندزدایی به صورت مرتب در این مراکز اندیشیده شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول