اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خط تولید ماده اولیه داروی سرترالین در ساوه افتتاح شد

خط تولید ماده اولیه داروی سرترالین ساوه با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

خط تولید ماده اولیه داروی سرترالین در ساوه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، در مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی روحانی رئیس جمهور و با حضور اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، میرزایی فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان از ماده اولیه سرترالین هیدروکلراید در ساوه رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت مهبان دارو در این آیین از اهتمام شرکت‌های دارویی برای تقویت تولید دارو در داخل کشور خبر داد و گفت: تولیدی این ماده در راستای فراخوان معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و در درمان بیماری‌های اعصاب و روان و برخی بیماری‌های دیگر کاربرد خواهد داشت.

 

حسن ریاحی صرفه جویی‌ ارزی، ایجاد اشتغال و بالا رفتن توان داخلی در این حوزه را بخشی از فواید بومی سازی و خودکفایی در صنایع دارویی کشور دانست و افزود: شرکت دانش بنیان مهبان شیمی آمادگی خود را برای تولید 10 درصد از این داروها را اعلام کرده و امروز نخستین ماده دارویی با نام سرترالین هیدروکلراید در این شرکت به مرحله تولید رسید. 

وی تصریح کرد: اشتغالزایی این طرح نفر مستقیم و غیرمستقیم بوده و دستیابی به این موفقیت با اعتماد و اتکا به دانش جوانان کشور و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت ستاد توسعه زیست فناوری و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حاصل شده است.

فرماندار ساوه نیز در حاشیه این مراسم گفت: شرکت‌های دارویی در ساوه اهتمام جدی دارند که بتوانند نیازهای کشور را برای خودکفایی داخلی را ایجاد کنند که این امر با سفر سال گذشته معاونت علمی فناوری رئیس جمهور به ساوه و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها موثر بود و این شرکت نیز از آن حمایت برخوردار شده و با سرمایه گذاری تولید خود را آغاز کرده است.

 

علی میرزایی افزود: نیازهای این شرکت طرح توسعه در زمینه داروهای گیاهی و شیمیایی است که نیازمند ارائه تسهیلات و رفع موانع برای تولید است لذا قرار است در هفته‌های آتی با برگزاری جلسات طرح‌های توسعه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان در ساوه پیش بینی و فراهم شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول