اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

انعکاس رسانه ای اولین ابرقهرمان مسلمان از نوع آمریکایی!/دورخیز هالیوود برای تخریب هدفمند چهره مسلمانان

این روزها بار دیگر خبر یک ابرقهرمان که نه در ظاهر و نه در باطن مسلمان نیست و با عنوان «ابرقهرمان مسلمان» معرفی می شود، به تیتر داغ بسیاری از رسانه های معتبر جهان تبدیل شده است.

انعکاس رسانه ای اولین ابرقهرمان مسلمان از نوع آمریکایی!/دورخیز هالیوود برای تخریب هدفمند چهره مسلمانان

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: در دنیای مصور و سینمایی مارول در تمامیت تفکر هالیوود شخصیت های ریز و درشت مسلمان و ایرانی و عرب و خاورمیانه ای از شخصیت های خیالی گرفته تا اشخاص حقیقی چون «محمود احمدی نژاد»، تا «صلاح الدین ایوبی» و «هارو ن الرشید» و «جابر ابن حیان» و «محمد بن سعود» و تا همین حالا که ابرقهرمان اصلی مجموعه ای را یک دختر نوجوان در نقش ابرقهرمانی مسلمان نشان داده اند، هیچگاه هدف و نیت این سینما، برای مسلمانان محترمانه و مثبت نبوده است.

از نوید هاشم با نام مستعار «شوالیه عرب» یک شهروند فلسطینی که با اشغال کشورش به عربستان سعودی می رود و به خدمت حکومت آن کشور در می‌آید تا چهره‌های شناخته شده دنیای اسلام که سال‌های اخیر راهی صفحات رنگی کمیک استریپ های ابرقهرمانی شده اند، همه این شخصیت ها را می توان با مقایسه روایت ها و شخصیت های واقعی با دنیای ساختگی ابرقهرمانی مارول به این نقطه رهنمون کرد که تنها غرض آنها چیزی به جز تخریب شخصیت های مسلمان و بزرگنمایی ابرقهرمانان هالیوودی آمریکایی چیزی نخواهد بود. آنجا که «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور سابق کشورمان را در قالب یک جهش یافته به نمایش می گذارند که علیه «مردان ایکس» مبارزه می کند و با فعالیت های «تروریستی» قصد ازبین بردن آنها را دارد. در تصویری که از وی در کتابهای کمیک استریپ ابرقهرمانی دیده می شود تعداد انگشتان دست چپ این شخصیت خیالی شش عدد به تصویر کشیده شده که برای جهش یافته بودن او نشان داده شده است.


 

خلق آثاری با محتواهای ضد اسلامی که به صورت موازی بر نژادپرستی نیز تاکید دارند، در دنیای هالیوود فراوان است که حکومت آمریکا و هالیوود دو هدف را دنبال می کنند، آمریکا به دنبال اهداف سیاسی و هالیوود به دنبال درآمدزایی، به ساخت محتواهای اینچنین اقدام می کنند که در این مسیر همواره برایشان هدف، وسیله را توجیه می کند.

حالا این روزها بار دیگر خبر یک ابرقهرمان که نه در ظاهر و نه در باطن مسلمان نیست و با عنوان «ابرقهرمان مسلمان» معرفی می شود، به تیتر داغ بسیاری از رسانه های معتبر جهان تبدیل شده است که در ادامه به نقل از چند رسانه مختلف می خوانیم:

ورایتی در خصوص انتخاب دختر نوجوان مسلمان برای نقش ابرقهرمان مسلمان نوشت: «دیزنی پلاس» نقش اصلی سریال «خانم ماروِل» را به یک دختر نوجوان پاکستانی واگذار کرد.

ورایتی به نقل از یک منبع نزدیک به پروژه تأیید کرد: «ایمان ولانی» تازه وارد، برای بازی در نقش «خانم مارول» معروف به «کامالا خان» آمریکایی پاکستانی انتخاب شده است.

شخصیتی که وی بازی خواهد کرد یک نوجوان مسلمان است که در جرسی سیتی، نیوجرسی زندگی می کند و ابرقهرمانانی مانند «کاپیتان مارول» دنبال می کند.

به گفته مارول، او توانایی غیرانسانی در تغییر شکل و اندازه و به کارگیری یک نگرش آرمان گرایانه برای تبدیل جهان به جایی بهتر دارد.

دیزنی پلاس و مارول از اظهار نظر در مورد دلیل و چگونگی انتخاب این بازیگر خودداری کردند.

خبر انتخاب و همکاری این دختر نوجوان پاکستانی کمتر از دو هفته پس از تعیین قطعی کارگردان این سریال منتشر شده است.

 

میرور در خبر امروز خود در مورد همکاری این هنرپیشه پاکستانی در نقش اصلی مارول می نویسد: «ایمان ولانی» به عنوان اولین مسلمان ابرقهرمان سینمایی، برای دنیای سینمایی ابرقهرمانی تاریخ سازی می کند.

گفته می شود که این بازیگر نوجوان تازه وارد، در نقش «کامالا خان» معروف به «خانم مارول» ابرقهرمان مجموعه تلویزیونی «دیزنی پلاس» ظاهر شود که قرار است در سال ۲۰۲۲ پخش شود.

 

استودیوی مارول جدیدترین ابرقهرمان خود را در قامت استعدادی نوظهور در بازیگری با نام «ایمان ولانی» که قرار است در نقش «خانم مارول» بازی کند، پیدا کرده است.

ددلاین نوشت: «ایمان ولانی» تازه وارد، نقش اصلی فیلم ابرقهرمانی «خانم مارول» را بازی می کند.

پس از جستجوی طولانی و سخت، دیزنی «خانم مارول» خود را پیدا کرد. این استودیو از «ایمان ولانی» هنرپیشه تازه وارد مسلمان پاکستانی تبار برای بازی در سریال «دیزنی پلاس» بر اساس شخصیت کمیک(ابرقهرمانی) استفاده می کند.

 

مارول و شرکت پخش اینترنتی، اسامی «عادل العربی» «بلال فلاح» «شارمین عبید جینوی» و «میرا منون» را به عنوان کارگردانان این پروژه اعلام کرد.

مارول در این خصوص هنوز توضیحی ارائه نکرده است.

این سریال به نویسندگی «بیشا کی علی» ساخته می شود و داستان حول محور «کامالا خان» یک نوجوان پاکستانی آمریکایی در نیوجرسی روایت می شود.

 

اولین شخصیت مسلمان مارول که در این مجموعه بازی می کند، به عنوان اولین قهرمان مسلمان دنیای ابرقهرمانی مارول تاریخ ساز خواهد شد.

«کوین فیج»، رئیس استودیوی مارول گفته است که «کامالا خان» علاوه بر حضور در صفحه نمایش کوچک، در فیلم های آینده مارول نیز بر پرده سینماها خواهد رفت.

 

شیکاگو تریبیون هم در این باره نوشت: نقش اصلی «خانم مارول» دیزنی به  «ایمان ولانی» رسید.

ورایتی به نقل از  یک منبع نزدیک به پروژه تأیید کرد که «ایمان ولانی» تازه وارد برای بازی در نقش «خانم مارول» معروف به «کامالا خان» آمریکایی پاکستانی انتخاب شده است.

شخصیتی که وی بازی خواهد کرد یک نوجوان ۱۶ ساله مسلمان است که در جرسی سیتی، نیوجرسی زندگی می کند و دنباله رو ابرقهرمانانی مانند «کاپیتان مارول» است.

ردیت ضمن انتشار خبر مذکور، تعدادی از دیدگاهها و واکنش های مخاطبین خود به این خبر را منتشر کرد: 

یکی از مخاطبین نوشت: بعد از شیوه برخورد مردم با «بری لارسن»، امیدوارم آنقدر افتضاح و وحشتناک با این دختر نوجوان برخورد نکنند.

دیگری نوشته بود که امیدوارم این دختر نوجوان درگیر رسانه های اجتماعی و فضای مجازی نشود.

 

دیگری نوشت: امیدوارم بازی های «انتقام جویان مارول» واکنش و پذیرش عموم در مواجهه با این شخصیت و این دختر نوجوان را تلطیف کند. صرف نظر از کیفیت کلی، خبر انتخاب این دختر برای بسیاری مایه شگفتی خواهد بود و خواهید دید.

 

«کمیل نانجیانی» هنرپیشه و چهره تلویزیونی معروف هالیوودی پاکستانی هم از انتخاب «ایمان» برای بازی در این فیلم بسیار ابراز خوشحالی و افتخار کرد. او خود نیز در فیلم جدید ابرقهرمانی «اترنالز»(جاودانگان) در کنار ستارگان هالیوودی چون «آنجلینا جولی» بازی کرده که این فیلم در سال آینده میلادی اکران خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول