اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای 285 پروژه عمرانی در کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء/ افتتاح کنارگذر جنوبی تهران تا آبان ماه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از اجرای 285 پروژه عمرانی در سطح کشور توسط این قرارگاه خبر داد.

اجرای 285 پروژه عمرانی در کشور توسط  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء/ افتتاح کنارگذر جنوبی تهران تا آبان ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز در مراسمی با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پروژه شهید صیدی اراک افتتاح شد.

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مراسم افتتاح این طرح گفت: با وجود اینکه دشمنان فشار زیادی به کشور وارد می‌کنند تا مردم را نسبت به انقلاب ناامید و بی‌انگیزه کنند، اما بر خلاف آن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در کنار دولت کل کشور را به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کرده است.

سعید محمد افزود: قرارگاه سازندگی خاتم 285 پروژه در سطح کشور در دستور کار دارد و کارکرد آن هرسال نسبت به سال قبل دو برابر می‌شود.

وی تصریح کرد: حجم کار وسیعی توسط قرارگاه در همه ابعاد با هدف خدمت‌رسانی و ایجاد انگیزه و امید به مردم با عنایت خدا و همدلی ارکان نظام در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: امروز به شدت به همدلی بین ارکان مختلف نظام در این شرایط سخت نیازمند هستیم،  تاکنون 11 پروژه در استان به اتمام رسیده که نخستین طرح آزادراه تهران ساوه بود.

محمد گفت: در شهر اراک با توجه به اعلام نیاز شهردار و شورای شهر از دو سال قبل قرارگاه به صورت جدی فعال شد و حاصل آن  تکمیل و تحویل تقاطع‌های غیرهمسطح میدان امام حسن، میدان ورزش، میدان شریعتی و پل شهید صیدی است.

وی بیان داشت: پل شهید صیدی 6 سال گذشته به صورت نیمه کاره رها شده بود که قرارگاه به آن ورود کرد و ظرف مدت کوتاهی آن را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: امروز تفاهم‌نامه‌ای برای پنج پروژه جدید شامل میدان امام خمینی، میدان مقاومت، تقاطع جاده فراهان، تقاطع جاده فرودگاه، رینگ شهری سمت آرامستان به ارزش 300 میلیارد تومان در یک دوره 36 ماهه امضا می‌شود.

محمد تاکید کرد: این طرح‌‌ها پس از انجام طراحی، وارد فاز احداث خواهند شد که حدود 4 کیلومتر مسیرسازی و 50 هزار مترمربع عملیات پل سازی است.

وی بیان داشت: تا پایان آبان ماه کنارگذر جنوبی تهران که بخشی از آن از استان مرکزی عبور می‌کند به بهره‌برداری می‌رسد، علاوه برآن آزادراه اراک ـ خرم آباد حدفاصل بروجرد تا خرم‌آباد تا آذرماه آماده افتتاح است، در استان مرکزی مشکلی بابت تملک اراضی وجود دارد که با رفع این چالش سریع‌تر به اتمام خواهد رسید.

 شهردار اراک نیز گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی چهارمین تقاطع نیمه کاره شهر اراک که امروز پس از ۱۰ سال   به بهره برداری رسید.

محمدکریمی شفیعی افزود: این تقاطع دارای ۱۷ هکتار وسعت، ۲.۵ کیلومتر طول و ۲۲ هزار مترمربع عرشه  است که در ساخت آن ۲۲ هزار تن تیر و ورق، ۵ هزار تن آرماتور و ۱۶ هزار تن آسفالت استفاده شده است.

شهردار اراک از آغاز ساخت ۵ پروژه عمرانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم از امروز خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل تقاطع میدان مقاومت، تقاطع جاده فراهان، زیرگذر جاده فرودگاه، تقاطع حدفاصل بزرگراه شهید آنجفی تا آرامستان و تقاطع میدان امام خمینی(ره) مقاومت است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول