اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اختصاص بسته‌های حمایتی به سالمندان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان گفت: مبلغ چهار میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده‌شده است که در قالب هدیه کارت و یا بسته‌های حمایتی و بهداشتی به این عزیزان اهدا شده است.

اختصاص بسته‌های حمایتی به سالمندان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احسان به والدین و سالمندان سفارش مؤکد قرآن است، اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد ریشه دینی و اهداف این نهاد برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن است.

وی با بیان اینکه ۸۱% مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این عزیزان در طول سال از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند می‌باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با اشاره به هفته تکریم منزلت سالمندان گفت: هفته تکریم منزلت سالمندان از پنجم لغایت دهم مهرماه با شعار «اکرام منزلت سالمندان» باهدف ترویج و احیای ارزش‌های اسلامی در راستای تجلیل و تکریم سالمندان با برنامه‌های متنوع اجرا گردیده است.

اهرابی با اشاره به محورهای اصلی تکریم سالمندان، افزود: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در آنان ازجمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

وی با بیان اینکه این نهاد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آن‌ها ارائه می‌کند، گفت: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسؤولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال، به‌صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت شامخ سالمندی، مبلغ چهار میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده‌شده است که در قالب هدیه کارت و یا بسته‌های حمایتی و بهداشتی به این عزیزان اهدا شده است.

به گفته اهرابی توزیع بسته سلامت بین سالمندان و تحویل آن به درب منازل این افراد، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان ازجمله دیگر خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

وی به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی ازجمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول