اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، گفت: اداره کل دامپزشکی استان با همکاری بخش خصوصی اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی و روستایی در سطح استان کرده است.

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد اظهار داشت: انجام واکسیناسیون طیور بومی و روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان در جهت تامین سلامت طیور بومی و حفظ سرمایه‌های دامی روستائیان می‌باشد که همه ساله طبق برنامه‌ریزی مشخص این طرح در روستاهای استان اجرا می‌گردد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش خسارت اقتصادی و کمک به معیشت روستائیان می‌باشد این عملیات واکسیناسیون به صورت آشامیدنی و رایگان در جمعیت طیور بومی استان در حال اجرا بوده و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.

بهداد در خصوص بیماری نیوکاسل که یک بیماری اختصاصی طیور و غیرقابل انتقال به انسان است، اظهار داشت: این بیماری یکی از بیماری‌های مهم در پرندگان بوده که در صورت عدم همکاری روستائیان می‌تواند موجب تلفات طیور بومی روستایی شده و خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش طیور صنعتی به وجود آورد، از این‌رو رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی و واکسیناسیون منظم طیور از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: در این عملیات، واکسیناسیون 1.5 میلیون قطعه طیور بومی پیش‌بینی شده که نیازمند همکاری روستائیان و دهیاری‌ها با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی می‌باشد، از این رو از روستائیان درخواست داریم تا در اجرای هر چه بهتر و موفق تر این طرح با کارشناسان دامپزشکی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول