اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رشد 38 درصدی اعتبارات عمرانی کردستان

استاندار کردستان گفت: اعتبارات عمرانی استان طی 2 سال گذشته با وجود شریط سخت اقتصادی رشد 38 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه داشته است.

رشد 38 درصدی اعتبارات عمرانی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان،استاندار کردستان با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی طی چند سال اخیر صورت گرفت تا فاصله کردستان در برخی شاخص‌ها به میانگین کشوری برسد، اظهار کرد: هدف همه مدیران استان خدمت به مردم و نظام است.

وی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته با وجود اینکه شدت تحریم‌ها علیه کشورمان افزایش پیدا کرده است، اما اعتبارات عمرانی کردستان به نسبت میانگین کشوری ۳٨ درصد رشد داشته و از این محل توانستیم پروژه‌های خوبی را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشتە پروژە‌های بسیار مهم عمرانی و زیرساختی در سطح استان بە بهرەبرداری رسیدە است، خاطرنشان کرد: گرفتن تخصیص آب از وزارت نیرو برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در توسعه استان اهمیت حیاتی دارد.

به گفته وی، تخصیص این میزان حق‌آبه به استان کردستان تحول جدی در تولید محصولات کشاورزی در استان به دنبال دارد و میزن تولید را به  پنج برابر وضعیت موجود خواهد رساند.

وی افزود: راه آهن همدان ـ سنندج، جاده جدید مریوان به سنندج و فرودگاه سقز سه پروژه مهم دیگر استان است که در دولت تدبیر و امید به صورت جدی پیگیری و نهایت تا پایان سال مالی جاری کارهای اجرایی آنها به پایان می‌رسد.

مرادنیا با بیان اینکه راه آهن همدان به سنندج، جاده مریوان به سنندج و فرودگاه سقز از اوایل دهه ٨۰ آغاز شده است، گفت: این سه پروژه عملا رها شده بودند که در سه سال گذشته تلاش فراوانی برای تخصیص اعتبار آنها صورت گرفت تا جایکه برای احداث راه آهن یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

استاندار کردستان به اقدامات دولت در راستای بهبود شرایط درمانی و بهداشتی استان هم گریزی زد و افزود: در سه سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه شده است.

به گفته وی، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج، ۲۳۵ تختخوابی سقز و بیمارستان دهگلان در این بازه زمانی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب در محدوده استان و افتتاح و سالن ورزشی ۶  هزار نفری سنندج از دیگر افتخارات نظام و دولت برای توسعه استان بوده است.

وی اظهار کرد: سالن ورزشی ۶ هزار نفری سنندج جزو سالن‌های کم نظیر کشور است که در آذرماه مسابقات جهانی کشتی در آن برگزار خواهد شد.

مرادنیا با اشاره پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: اجرای طرح زنجیره فولاد در قروه و بیجار و پتروشیمی دوم کردستان در دست اقدام هستند.

به گفته وی، پتروشیمی دوم کردستان با سرمایه‌گذاری ارزی ۷۵۰ میلیون دلار با کنسرسیومی متشکل از چهار بانک در دست اجراست که امیدواریم با اجرای آن گام بلندی برای رشد اشتغال و توسعه صنعت در استان برداشته شود.

مرادنیا کردستان را استانی غنی و دارای ظرفیت‌های فراوان در بخش معادن و کشاورزی عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه ۹۰ درصد اراضی استان دیم است در ۲سال گذشته کردستان رتبه دوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول