اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت حاکم ساوه گشایش یافت

به مناسبت فرارسیدن هفته گردشگری و صنایع دستی، نمایشگاه صنایع دستی برای اولین در ساوه در عمارت حاکم این شهر برگزار شد.

نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت حاکم ساوه گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، همزمان با هفته گردشگری و صنایع دستی با حضور جمعی از مسوولان نخستین نمایشگاه صنایع دستی در عمارت تاریخی حاکم ( عبدل آباد ساوه ) افتتاح شد.

فرماندار ساوه در آیین افتتاح این نمایشگاه بر لزوم حفظ هویت تاریخی شهر ساوه تاکید کرد و گفت: ساوه بعد از مرکز استان دارای بیشترین ابنیه، عمارت و آثار تاریخی است لذا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در این مکان تاریخی کمک شایانی به شناخته این اماکن خواهد کرد. 

علی میرزایی افزود: بافت تاریخی و قدمت ساوه نقش بی‌بدیلی در توسعه تمدن استان و شهرستان داشته لذا از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده کرد. 

وی وجود ابنیه تاریخی و معرفی آن را بهترین فرصت برای جذب توریست دانست و تصریح کرد: برخی از مردم ساوه حتی از وجود این مکان تاریخی و زیبا در شهرشان مطلع نیستند، بنابراین این نمایشگاه علاوه بر اشتغالزایی فرصت خوبی برای شهروندان فراهم کرده تا از نزدیک آثار تاریخی شهر را ببینند.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه ساوه نیز یکی از ظرفیت‌های موجود در ساوه را وجود هنرمندان خلاق در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: باید در ساوه اماکن اینچنینی برای ارائه آثار هنرمندان شهر فراهم شود تا علاوه بر تشویق آنان، این کار را گسترش داده و باعث شکوفایی استعداد ها شوند. 

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی در عمارت حاکم ساوه با 20 غرفه شامل عروسک بافی، فرش و گلیم بافی، خطاطی، نقاشی،کار با نمد، مینا کاری روی سفال و مس و ... در روزهای 10 و 11 مهرماه پذیرای شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول