اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

برخی بزرگان اصلاحات مخالف شهردار شدن محسن هاشمی بودند/ مهره اصلی اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ جهانگیری است

غلامعلی رجایی، فعال اصلاح طلب با بیان اینکه قطعاً سیدحسن خمینی در عرصه رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ حاضر نخواهد شد، گفت: مهره اصلی و مهم شطرنج اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ جهانگیری است.

برخی بزرگان اصلاحات مخالف شهردار شدن محسن هاشمی بودند/ مهره اصلی اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ جهانگیری است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، غلامعلی رجایی، فعال اصلاح طلب گفتگویی با ایرنا داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

مخالفت با شهردار شدن محسن هاشمی

- یکی از ناکامی‌های اصلاح‌طلبان عملکرد آنها در شورای شهر و شهرداری تهران است. هیچ مانعی برای شهردار کردن محسن هاشمی وجود نداشت. اگر دو نفر علی‌البدل اصولگرا وارد شورای شهر می‌شدند چه اتفاقی می‌افتاد؟

- ناکامی اصلاح‌طلبان هم از ناحیه خودشان بود و هم به آنها تحمیل شد...افرادی در سطوح بالای اصلاحات با شهردار شدن محسن هاشمی مخالف بودند.

اصلاح‌طلبان توان چانه‌زنی هم ندارند

- مرحوم هاشمی معتقد بود باید چانه‌زنی از بالا وجود داشته باشد، ظرفیتی که در حال حاضر وجود ندارد. هاشمی اصلاح‌طلب نبود ولی می‌توانست نفع اصلاح‌طلبان با حاکمیت چانه زنی کند. به نظر من رییس دولت اصلاحات، هاشمی، علی اکبر ناطق نوری و شیخ اصلاحات تنها افرادی بودند که قدرت چانه‌زنی داشتند که در این مقطع اصلاح‌طلبان شانس داشتن آنها را از دست داده‌اند چون هیچکدام در گردونه و عرصه سیاسی نیستند.

- روزنه آخر اصلاح‌طلبان حسن روحانی است که با رویکردی مشفقانه حاکمیت را قانع کند به اصلاح‌طلبان زمین بازی دهد که در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابند، باید دید چقدر حرف روحانی خریدار دارد.

- اصلاح طلبانی که ۲۰ سال پیش تا ۲۵ میلیون رای داشتند، به جایی رسیده اند که گزینه نخست آنها مجید انصاری، در انتخابات مجلس در  حوزه انتخابیه تهران ۱۶۰ هزار رای می‌آورد.

سید حسن خمینی وارد رقابت انتخاباتی نمی‌شود/ جهانگیری مهره اصلی اصلاحات است

- قطعاً سیدحسن خمینی در عرصه رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ حاضر نخواهد شد.

- اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ دچار اشتباه شدند و همه با هم تا آخر ایستادند و پیروزی احمدی‌نژاد را رقم زدند،  عارف هم در این دوره می‌تواند آن شرایط را برای اصلاح‌طلبان به وجود آورد. بعید می‌دانم محمدرضا عارف عمل ناپخته‌ای انجام دهد.

- محسن هاشمی می‌توانست گزینه بهتری باشد ولی وضعیتی که در  شورا است و مسائلی که حول خاندان هاشمی وجود دارد شانسی برای او باقی نمی‌گذارد.

- مهره اصلی و مهم شطرنج اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ جهانگیری است.

- اصلاح طلبان صراحتا گفته‌اند به هیچ وجه در ۱۴۰۰ روی نامزد اجاره‌ای ائتلاف نخواهند کرد چون بخشی از ریزش آرا و کاهش اعتبار اجتماعی خود را ناشی از این راهبرد می‌دانند.

معتقدم جریان اصلاحات باید پوست اندازی کند، آنها به قدر کافی جرات ندارند و محافظه کار شده‌اند... باید جوانتر‌های این جریان را به میدان بفرستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول