اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شاه‌بیت رشد و بالندگی هر ملتی خدمت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: شاه‌بیت رشد و بالندگی هر ملت، خدمت است.

شاه‌بیت رشد و بالندگی هر ملتی خدمت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در مراسم بیست و دومین جشنواره شهید رجایی با اشاره به اینکه محتوای این جشنواره خدمت به مردم است، اظهار داشت: این  جلسات توجه کردن به خدمت‌های خالصانه و مومنانه توسط مسؤولان ارشد استان است.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: در تمدن‌هایی که شکل می‌گیرد سه مرحله وجود دارد، مرحله اول تولد، دوم رشد و بالندگی و سوم انحطاط است.

وی تصریح کرد: شاه‌بیت رشد و بالندگی هر ملتی خدمت است، خدمت ارکانی دارد که باید به ارکان آن تو جه کرد.

علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: چهار رکن در ارکان خدمت بسیار مهم است؛ اولین رکن فهم در خدمت یعنی مسؤولان خدمت را درک کنند و بفهمند خدمت به مردم یعنی چی؟

وی ادامه داد: رکن دوم خدمت انگیره و رکن سوم برنامه است و این سه را همه اعم از شرقی‌ها و غربی‌ها می‌توانند داشته باشند اما رکن چهارم اخلاص است که بسیار مهم است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به خاطره‌ای که شهید سلیمانی از آیت‌الله حائری نماینده امام در استان فارس تعریف کرده بود که این روحانی یک شب در مشتاق کرمان خوابیده بود، ادامه داد: وقتی شهید سلیمانی از ایشان پرسیده بود چرا اینجا خوابیدید، پاسخ داده بود که چون دیر رسیدم نخواستم مزاحم کسی شوم و این را از آموزه‌های دینی یادگرفته‌ام.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان کرمان با اشاره به انتخاب 11 دستگاه استان برتر استان گفت: انتخاب این دستگاه‌ها به این معنی نیست که دستگاه‌های دیگر عملکرد خوبی نداشته‌اند بلکه به‌طور نسبی بوده است.

وی بیان داشت: اگر ابزار خدمت به مردم و توسعه سیستم اداری برای فعالیت، کارایی لازم را نداشته باشد نمی‌توانیم به اهداف مد نظر دست یابیم، عوامل موثر در کارایی‌های سیستم اداری از جمله انگیزه، کیفیت نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد است.

استاندار کرمان تصریح کرد: سیستم اداری و دستگاه‌های اجرایی ما در یک  شرایط سخت اکنون کار میکنند و ما در زمینه  قوانین و مقرارت نقص زیاد داریم .‌

فدایی ابراز داشت: فضای نامناسب و مسمومی که خود ما درست می‌کنیم به دلیل حسادت‌ها، غرض‌ورزی‌ها و سیاسی بازی‌ها است که وجود دارد.

به گزارش فارس، در این مراسم از ۱۱ دستگاه برتر اجرایی تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول