اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: هرگونه حمایت نظامی از ارمنستان و آذربایجان تحریک‌آمیز است

سخنگوی کرملین هشدار داد که هرگونه حمایت نظامی از طرفین درگیر در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» تحریک‌آمیز است و به تشدید تنش منجر می‌شود.

مسکو: هرگونه حمایت نظامی از ارمنستان و آذربایجان تحریک‌آمیز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران تأکید کرد که هرگونه اظهارنظرات درباره حمایت نظامی احتمالی از  یکی از طرفین درگیر در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» تحریک‌آمیز است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پسکوف در پاسخ به سؤالی درباره حمایت ترکیه از آذربایجان در تنش‌های اخیر با ارمنستان و احتمال مشارکت نظامی ترکیه در این تقابل نظامی احتمالی میان باکو و ایروان گفت: «ما در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنیم. ما معتقدیم که هرگونه اظهارنظری درباره احتمال حمایت نظامی از یکی از طرفین (ارمنستان و آذربایجان) ماهیت تحریک‌آمیز دارد و به افزایش تنش‌ها (در منطقه قره باغ) منجر می‌شود.

اظهارات سخنگوی کرملین درباره توقف هرگونه جانبداری کشورهای خارجی از یکی از طرفین درگیر در ارمنستان و آذربایجان برای تقابل نظامی احتمالی در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ، در شرایطی مطرح شده است که گمانه‌زنی‌هایی درباره اقدام ترکیه در اعزام شبه‌نظامیان، چنگجویان خارجی و مزدوران سوری به قره باغ کوهستانی صورت گرفته است.

پسکوف نیز در این خصوص گفت: «در نشست پوتین و اعضای دائم شورای امنیت روسیه خطرات مربوط به انتقال شبه نظامیان از سوریه و لیبی به قره باغ مورد تاکید قرار گرفت».

پیش از این، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ترکیه به اعزام مبارزان خارجی از غرب آسیا به قره‌باغ، گفت که در حال همکاری با روسیه برای رسیدن به توافق آتش‌بس بین آذربایجان و ارمنستان هستند.

وزارت خارجه روسیه قبل از این که جنگجویانی از گروه‌های شبه‌نظامی غیرقانونی مستقر در سوریه و لیبی طی روزهای گذشته توسط برخی کشورها به منطقه قره‌باغ اعزام شده‌اند.

وزارت خارجه ارمنستان نیز مدعی شده بود که آنها اطلاعاتی دارند مبنی بر اینکه مسئولان ترکیه‌ای در حال جذب «مزدورانی» از غرب آسیا هستند تا در منطقه قره‌باغ کوهستانی مستقر کنند.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول