اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خالق عکس‌های ماندگار اسلامشهر درگذشت

شهرستان اسلامشهر در غم از دست دادن هنرمند پیشکسوت عکاسی خبری حسین گلجاه راد رخت عزا برتن کرد و به سوگ نشست.

خالق عکس‌های ماندگار اسلامشهر درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین گلجاه راد هنرمند پیشکسوت عکاسی  بامداد امروز  در سن ۷۲ سالگی  دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم حسین گلجاه راد که در تاریخ ۱۳۲۷/۰۲/۰۲ دیده با جهان گشود از سن ۱۵ سالگی در سال ۱۳۴۲  در شهر تهران  وارد عرصه هنر ماندگار عکاسی شد و پس از پشت سرگذاشتن  دوره ها و آ موزشهای مختلف و با یادگیری فنون این هنر ،از اشخاص و اماکن و طبیعت ،آثار هنری بسیار زیبایی  را ثبت و خلق کرد و در ذهن تاریخ هنر این سرزمین به یادگار گذاشت.

این هنرمند پیشکسوت ،از سال ۱۳۶۳ در شهرستان اسلامشهر مشغول به تصویر برداری از  مناظر و شخصیت‌ها، زمین‌های خاکی فوتبال و عرصه های مختلف مسابقات ورزشی و مراسمات فرهنگی، اجتماعی و...شد و تا آخرین روزهای عمر خود تصاویر هنری زیبایی را ثبت کرد و صحنه‌های دلنشین و ماندگاری را در خاطره مردم و مسؤولین شهرستان آفرید.

حسین گل جاه راد در زمینه عکاسی خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نشریات مکتوب فعال در سطح منطقه و کشور ارتباط خوبی داشت و همواره آثار هنری وی زینت بخش صفحات نشریات و اخبار بود و به نوعی می‌توان ادعا کرد که وی منع عکس خبرنگاران منطقه بود.

در ساعات بامداد روز ۱۰ مهرماه جاری که بنام روز  سالمند در تقویم کشور نامگذاری شده، حسین راد پس از تحمل چند سال بیماری، که در نهایت  پس از یک‌هفته بستری شدن در بیمارستان به علت سکته قلبی، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار ابدی شتافت، یاد و نام خود را در اذهان و افکار عمومی به ویژه جامعه هنری و رسانه‌ای شهرستان اسلامشهر به نیکی به یادگار گذاشت. 

پیکر مرحوم حسین گل جاه راد بعداز ظهر امروزبا حضور جمعی از بستگان و خبرنگاران و مسئولین  شهرستان اسلامشهر، پس ازاقامه نماز میت، در آرامستان دارالسلام اسلامشهر، تشییع و در آرامگاه ابدی وی واقع در قطعه ۲۰ جای گرفت.

در پی درگذشت این هنرمند پیشکسوت و با اخلاق  که ضایعه بزرگی بر ای جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهرستان اسلامشهر وارد شده، مسئولین ارگان‌ها و نهادها  از جمله فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده سپاه، کانون بسیج رسانه و... با صدور پیام‌هایی درگذشت این هنرمند فقید را تسلیت گفته و برای بازماندگان وی و جامعه هنری و رسانه ای صبر جمیل و شکیبایی مسئلت کردند.

امروز فعالان  اجتماعی در فضای مجازی و پیام رسانهای‌ داخلی و خارجی یاد و خاطره این هنرمند متدین، بااخلاق، مردم دار و خلاق و خوش خلق را تسلیت گفته و تصاویر و آثار هنری وی رابه نمایش گذاشتند. 

در مراسم تشییع و خاکسپاری، جمع عظیمی از دوستان و بستگان و خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر در محل دار السلام  اسلامشهر حضور یافته و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی، برای آخرین بار با دوست و همکار و خود وداع کرده و پیکر  مرحوم حسین گلجاه راد را تا آرامگاه ابدی بدرقه کردند. روحش شاد  

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول