اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت بیش از ۷ هزار ولادت در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تعداد متولدین ۶ ماهه نخست سال جاری را ۷ هزار و ۲۸۷ نفر برشمرد که از این تعداد، ۳ هزار و ۷۷۳ واقعه مربوط به ثبت ولادت پسران و ۳ هزار و ۵۱۴ واقعه به ثبت ولادت دختران اختصاص داشته است.

ثبت بیش از  ۷ هزار ولادت در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی ثبت‌احوال خراسان شمالی، علی زاهدی نیا اظهار کرد: ۵.۵ درصد از جمعیت کل استان خراسان شمالی را سالمندان تشکیل می‌دهند و جمعیت استان فاصله‌ی زیادی تا رسیدن به جمعیت سالمندی دارد.

وی با اشاره به میزان نرخ ولادت در کشور با رقم ۱۴.۷۶ در هزار افزود: نرخ ولادت در استان خراسان شمالی ۱۶.۸۵ در هزار می‌باشد و این نشان‌دهنده جایگاه بالاتر جمعیتی استان به لحاظ باروری است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: جمعیت استان تا پایان شهریورماه سال جاری ۹۸۲۸۷۶ نفر می‌باشد که از این تعداد ۴۹۳۸۱۵ نفر را مردان و ۴۸۹۰۶۱ نفر را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند.

زاهدی نیا افزود: جمعیت سالمندان در کشور ۴۹۴۰۶۱۹ نفر یعنی ۶.۱ درصد از کل جمعیت کشور و در استان خراسان شمالی ۵۳۷۹۰ نفر یعنی ۵.۵ درصد از کل جمعیت استان می‌باشد که در مقایسه با میانگین آمار جمعیت سالمندان کشور کمتر است.

وی تأکید کرد: بیشترین آمار جمعیتی مربوط به جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۵ ساله بوده که ۶۷.۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان تعداد متولدین ۶ ماهه نخست سال جاری را ۷۲۸۷ نفر برشمرد که از این تعداد، ۳ هزار و ۷۷۳ واقعه مربوط به ثبت ولادت پسران می‌باشد و ۳ هزار و ۵۱۴ واقعه به ثبت ولادت دختران اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول