اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح کتابخانه کودک در یکی از روستاهای محروم همدان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: همزمان با هفته ملی کودک دومین کتابخانه کودک کانون پرورش فکری در یکی از روستا‌های محروم فاقد کتابخانه افتتاح خواهد شد.

افتتاح کتابخانه کودک در یکی از روستاهای محروم همدان

معصومه ابراهیمی‌هژیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: هفته ملی کودک از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می‌شود و از آن جا که با اربعین حسینی مصادف شده، یک هفته زودتر شروع می‌شود.

وی اولین برنامه کانون پرورش فکری  را "رژه خودروهای سیار" در سطح شهر عنوان کرد و گفت: امسال برنامه‌ها برای هر یک از روزهای هفته با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، رنگ و بوی عاشورایی خواهد گرفت.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از برگزاری برنامه "اعضای ماندگار" در این هفته خبر داد و گفت: در این برنامه به معرفی اعضای قدیمی و موفق کانون خواهیم پرداخت تا بچه‌ها ضمن آشنایی با سابقه این مجموعه، آن را به عنوان بستری برای موفقیت در نظر بگیرند.

وی با اشاره به افتتاح دومین کتابخانه کودک در روستای محروم سولان به نام «محمدرضا یوسفی»، یکی از نویسنده‌های معروف همدان، خاطرنشان کرد: قفسه کتابخانه با ۵۰ جلد کتاب اهدا خواهد شد که در برنامه افتتاحیه تماس مجازی با این نویسنده خواهیم داشت تا بچه‌ها از نزدیک با او صحبت کنند.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد:‌ سال گذشته به مناسبت هفته ملی کودک اولین کتابخانه را به نام «اسدالله شعبانی»، شاعر کودک و نوجوان همدان در یکی از روستاهای محروم فامنین افتتاح کردیم که ایشان به همراه همسر خود در مراسم حضور داشتند.

وی بیان کرد: متاسفانه امسال به خاطر شرایط کرونا امکان دعوت از محمدرضا یوسفی نیست و ارتباط به شکل مجازی برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه «کودکان ما افتخار ما» گفت: در این برنامه از کودکانی که در مسابقات ملی و بین‌المللی رتبه آورده‌اند تقدیر خواهیم کرد.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: برنامه‌ای تحت عنوان «من توانمندم» خواهیم داشت که مربیان کانون به اجرای برنامه‌هایی ویژه برای کودکان با نیاز ویژه می‌پردازند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در ادامه سواد رسانه و نحوه ارتباط‌‌گیری کاربردی را مهم خواند و افزود: سعی کرده‌ایم به مناسبت‌های مختلف بچه‌ها و خانواده‌های آنها را درگیر آموزش "سواد رسانه" کنیم.

وی گفت: در این راستا ارتباط اصولی  برای استفاده از رسانه را برای آنها تعریف کردیم که یکی از این راه‌ها نمایش فیلم‌های سینمایی برتر کانون متناسب با سن و نیاز کودکان است.

وی گفت: یک روز نیز در استانداری برای ارائه گزارش عملکرد مجموعه حضور خواهیم داشت و از چهار عروسک که هر کدام براساس رنگ پوستشان نماد یک ملیت هستند به نشانه صلح و دوستی در تمام جهان، رونمایی خواهد شد.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: در این هفته مسابقه عکاسی با دو موضوع «مهر کودکی» و ‌«بچه‌های اربعین» را در برنامه داریم که اعضا و مربیان لحظات مهربانی و سوگواری ایام اربعین را به تصویر می‌کشند.

وی در پایان گفت: برنامه‌های این هفته ممکن است تا حدودی براساس طرح‌های کانون در شهرستان‌ها تغییر کند و برنامه‌های دیگری نیز اضافه شود.

انتهای پیام/89001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول