اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بانک‌ها به دنبال مصادره هتل‌های قصرشیرین/ وام می‌دهند تا اموالمان را به یغما ببرند!

برخی از بانک‌ها به بهانه عدم بازپرداخت وام‌ها اعطایی به دنبال مصادره برخی از هتل‌های قصرشیرین هستند.بنابر اعلام نایب رئیس انجمن هتل داران این شهرستان، بانک‌ها با کارشناسان هم هماهنگ هستند و هتل‌ها را طوری قیمت گذاری می‌کنند که نهایتاً خودشان آن را تصاحب کنند.

بانک‌ها به دنبال مصادره هتل‌های قصرشیرین/  وام می‌دهند تا اموالمان را به یغما ببرند!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسئله بانک‌ها و زمین گیر کردن کارخانه‌های تولیدی ابعاد پیچیده‌ای دارد. برخی از بانک‌های کشور با اعطای وام و عدم توان وام گیرنده نهایتاً شرایط را برای تملک آن واحد تجاری و یا صنعتی به وجود می آورند و رسماً آن را تعطیل می‌کنند. کاری که همه چیزش در لفافه قانون است اما خروجی آن کاملاً به ضرر تولید کشور.

در کرمانشاه چندین کارخانه در استان کرمانشاه به چنین سرنوشتی دچار شده‌اند و بانک‌ها به انحای مختلفی آن‌ها را از چرخه تولید خارج کرده‌اند.

 

فیلم| اقدامات بانک‌ها که منجر به تعطیلی کارخانه‌ها شده است.

حالا وضعیت این داستان پیچیده به هتل‌های قصرشیرین رسیده است. برخی از بانک‌ها به بهانه عدم بازپرداخت وام‌ها اعطایی به دنبال مصادره برخی از هتل‌های قصرشیرین هستند. بهروز مرادی، نائب رئیس انجمن هتل داران قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در دهه هشتاد تعداد ۹ هتل با اخذ تسهیلات بانکی بنا شدند و از آنجا که حجم تردد بالایی در مرز خسروی وجود داشت، می‌توانستیم بتدریج تسهیلات بانکی را پرداخت کنیم، اما متاسفانه بدلیل تعطیلی مرز خسروی بدلایل ناامنی که در آن ‌سوی مرز بوجود آمد، بازار هتلداران قصرشیرین را دچار رکود کرد.

وی افزود: تعطیلی مرز و رکود اقتصادی هتل داران باعث شد که در بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل شوند و از آن ۹ هتل موجود، تنها دو هتل حساب خود را با بانک تسویه کردند و ٧ هتل دیگر نتوانستند اقساط را بازپرداخت کنند که این مسئله باعث افزایش مبلغ بدهی به بانک‌ها شد.

مرادی ادامه داد: عدم پرداخت اقساط باعث شد که بانک‌ها اقدام به مزایده گذاشتن برخی از هتل‌ها همچون «هتل مرمر» و صدور اخطار مزایده برای برخی دیگر از هتل‌ها همچون «هتل ژوان» کنند.

سخنگوی انجمن هتل داران قصرشیرین تصریح کرد: متأسفانه کارشناسانی که اقدام به کارشناسی جهت تعیین قیمت مزایده می‌کنند، با خود بانک‌ها نیز هماهنگ هستند و از آنجا که برایشان مهم نیست، قیمتی را اعلام می‌کنند که مقداری از بدهی به بانک بیشتر باشد و اگر در مزایده بفروش نرسید، طبق قانون خود بانک اقدام به تملک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تابستان سال ٩٧ کارشناسان برای هتل بنده بنام ژوان که دو هزار متر مربع زیربنا دارد و سه ستاره است، حدود ۸٢٠ میلیون تومان قیمت گذاری کرده‌اند، درصورتی که این قیمت حتی مبلغ زمین آن نیست و اکنون با همین قیمت عجیب دو سال پیش می‌خواهند آن را به مزایده بگذارند.

مرادی با بیان اینکه تمامی مستندات درخصوص این نوع واگذاری‌ها و کارشناسی ها موجود است،گفت: مبالغ بدهی هتل‌ها به بانک‌ها مختلف است؛ بعنوان مثال هتل بنده حدود ١۵٠ میلیون بدهی دارد، هتل دیگری نیز وجود دارد که حدود ۵ میلیارد تومان بدهی دارد و بانک های عامل نیز متفاوت است.

وضع آنقدرها هم خراب نیست!

برای بررسی بیشتر سراغ آقای نیکوپرست رئیس اتحادیه هتل داران قصرشیرین رفتیم. او نیز طی گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در بدهی که هتل‌ها به بانک‌ها دارند شکی نیست اما این وام ها امهال و به صاحبان هتل ها مهلت داده شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی مرز و بحث کرونا باعث تعطیل شدن هتل‌ها و صفر شدن درآمدها شده است، افزود: عدم پرداخت اقساط باعث اضافه شدن جریمه‌های سنگین به وام‌ها گردیده که هتل‌ها توان پرداخت آن ‌را ندارند.

نیکوپرست ادامه داد: درخصوص بحث مزایده هتل‌ها، آخرین خبر بنده این است که بانک‌ها اقدام کرده‌اند اما به نتیجه نرسیده‌اند و تنها یک هتل در خسروی بحث مزایده آن پیش آمد که صاحبان آن با بانک به توافق رسیده است.

رئیس اتحادیه هتل داران قصرشیرین با بیان اینکه بانک‌ها بدنبال طلب خود هستند تصریح کرد: تا این لحظه اطلاعی ندارم که کدام هتل بحث مزایده آن پیش آمده است.

وی در پایان بیان کرد: همه مسؤلین به این نتیجه رسیده‌اند که هتل داران هیچ گونه تقصیری در عدم پرداخت اقساط ندارند، لذا باید با همکاری و همراهی مسؤلین فکری کرد که بتوان از این مشکلات رد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول