اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مهدهای کودک باید به آموزش و پرورش واگذار شوند

امام جمعه قشم گفت: ملت ایران از مجلس شورای اسلامی توقع دارد در اولین فرصت، واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش برای جلوگیری از دوگانگی آموزشی را تصویب کند.

مهدهای کودک باید به آموزش و پرورش واگذار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: جهان استکبار و غرب هر از چند گاهی برای تغییر در رفتار مسوولان و ملت ایران پرونده‌هایی را تدارک می‌بینند که شورای امنیت ملی، موضوع هسته‌ای و حقوق زنان از جمله آنان است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه با قاطعیت در حال برخورد با متخلفان، مفسدین اقتصادی و حفظ حقوق مردم است، افزود: آمریکا با کوتاه شدن دستش از پرونده برجام، نقض حقوق بشر را برای تغییر محاسباتی و تاثیر بر رفتار مردم و مسوولان جمهوری اسلامی ایران به پیش می‌کشد.

امام جمعه قشم تصریح کرد: در خصوص درگیری ۲ کشور آذربایجان و ارمنستان، موضع صریح جمهوری اسلامی ایران، دعوت به صلح و آشتی است و در این مسیر تلاش خواهد کرد.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ یک از کشورهای درگیر جنگ جانبداری نخواهد کرد و تمامی شایعات ایجاد شده بی‌اساس و کذب است.

وی اضافه کرد: سند ۲۰۳۰ می‌خواهد فرهنگ غرب را بر تمامی کشورها تحمیل کند و توسط خود کشورها برای غرب و جهان استکبار سرباز تربیت شود.

امام جمعه قشم با بیان اینکه توجه به کودکان و نونهالان یکی از راه‌های مقابله با اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ است، گفت: در سنوات گذشته شاهد تخلفاتی در مهدهای کودک از رقص تا شنای مختلط بوده‌ایم که باید با حساسیت و قاطعیت با آن مقابله شود.

دکتر تارم اظهار داشت: سازمان بهزیستی موظف به خدمت رسانی به جامعه هدف است؛ نه تعلیم و تربیت آن هم در دوران کودکی که پایه تربیت و شاکله آن در ادمه را شکل می‌دهد.

وی تاکید کرد: ملت ایران از مجلس شورای اسلامی توقع دارد به ندای رهبری لبیک بگویند و در اولین فرصت، واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش برای جلوگیری از دوگانگی آموزشی را تصویب کنند.

امام جمعه قشم ادامه داد: در موسم اربعین امسال مردم نباید به سمت مرزها بروند چرا که با ولایتمداری و عشق به امام حسین(ع) منافات دارد و پیروان مکتب حسینی باید ولایتمدار باشند.

حجت‌الاسلام تارم خاطرنشان کرد: هر خانه در دهه آخر صفر و روز اربعین باید تبدیل به یک موکب شود و مردم به قرائت زیارت اربعین و ادعیه سفارش شده بپردازند.

وی یاد سردار همدانی از فرماندهان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامیداشت و گفت: به گفته سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفتار، رفتار و ظاهر ایشان بیانگر آمادگی برای شهادت بود.

دکتر تارم با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته نیروی انتظامی، افزود: ماموریت نیروی انتظامی بسیار گسترده است و این ارگان توانسته با اقتدار و رأفت نسبت به مردم بویژه در حوزه نظم و امنیت موفق عمل کند.

پیام نمازجمعه گرایش به تقوا و دینداری است

حجت‌الاسلام تارم تصریح کرد: پیام نمازجمعه برای امت اسلام گرایش به تقوا، مراقبت از نفس و اهتمام به پرهیز از محرمات و عمل به واجبات است.

وی با اشاره به معارف بلند نهج البلاغه، آراستگی ظاهری، تامین معاش و رابطه نیکو با دیگران را از سه خواسته‌ مهم مردم برشمرد و افزود: کسی که در فکر اصلاح باطن خویش باشد و بُعد معنوی روح خود را تقویت کند، خداوند ظاهر او را در بین مردم آراسته جلوه خواهد داد.

امام جمعه قشم ادامه داد: بنابر فرمایش امیر المومنین علی(ع) و نص قرآن کریم راه تامین دنیا، دینداری، ایمان و تلاش برای جامه عمل پوشاندن به معارف دینی است.

حجت‌الاسلام تارم بیان کرد: اگر کسی رابطه خود با خداوند را از منظر ایمان و عمل صالح مطلوب ساخته و به عنوان خلیفه خدا در زمین به خوبی ایفای نقش کند، خداوند امور او با مردم را درست می‌کند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول