اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تکدی‌گری در سطح شهر و پدیده کارتن خواب‌ها زیبنده جامعه ما نیست

امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر موجبات نگرانی مردم را فراهم آورده است، تکدی‌گری در سطح شهر و پدیده کارتن خواب‌ها زیبنده جامعه ما نیست.

تکدی‌گری در سطح شهر و پدیده کارتن خواب‌ها زیبنده جامعه ما نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین امروز در پیامی تحت عنوان پیام جمعه با اشاره به وضعیت قرمز کرونا و تأکید بر اینکه باید بیماری را جدی بگیریم، اظهار کرد: با کمال تأسف بیماری روند رو به رشد و نگران کننده داشته و برخی از عزیزان به صورت خانوادگی گرفتار شده‌اند و برخی خانواده‌ها داغدار عزیزان خویش هستند و در حال حاضر نیز چاره‌ای جز مراقبت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً در فصل پاییز نداریم و امیدواریم خداوند این بلا و بیماری را از کشور ما رفع کند.

وی با اشاره به روز روستا و عشایر و تبریک این روز را به همه زحمت‌کشان این عرصه که از عناصر ارزشمند کشور هستند، افزود: توجه به روستاها و ظرفیت‌های روستایی اشتغال و تولید و تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی بسیار مهم است که خوشبختانه مسؤولان توجه خوبی به روستاها داشته‌اند و امکانات خوبی جذب روستاها شده است.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: از آنجا که عشایر از سرمایه‌های گرانقدر کشور هستند همواره مورد توجه بوده‌اند و انشاءالله هم‌چون گذشته در خدمت اسلام و کشور خواهند بود و مسؤولان نیز توجهات لازم را به عشایر خواهند داشت.

حجت الاسلام محمودی با تبریک به مناسبت روز نیروی انتظامی به زحمتکشان این نیرو ابراز کرد: خوشبختانه امروز این نیرو در حوزه‌های مختلف فعال و خدمتگزار مردم است و باید همواره پشت و پناه مظلومان و مایه خوف ظالمان باشد؛ ما از زحمات این نیرو تشکر می‌کنیم و در این خصوص باید توجه ویژه‌ای به امکانات این نیرو شود و مسؤولان امر در این زمینه جدی‌تر عمل کنند همچنین باید عوامل مختلف، کارآمدی این نیرو را مضاعف کند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در برخورد با جرایم و مفاسد که بخش مهم این نیرو است همواره فعال بوده و بخش دیگر دستگاه‌های دیگر هستند که باید بازوی مقتدر آن باشند و این نیرو نیز با تعامل با آن دستگاه‌ها از فرصت‌ها استفاده مطلوب‌تر داشته باشد همچنین باید دستگاه قضائی قوی‌تر ورود پیدا کند؛ از مسؤولان به خاطر چرخاندن اشرار در سطح شهر به خاطر عبرت آموزی مجرمان تشکر می‌کنم.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: سرقت‌های مسلحانه، قمه کشی، شرارت‌ها و رذالت‌های زشت اخلاقی قابل تحمل نیستند و برخورد قاطع با آن‌ها ضمن حضور به موقع و قوی نیروی انتظامی نیازمند قضات شجاع است که احکام و قانون را با قدرت اجرا کنند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه عنوان کرد: برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر موجبات نگرانی مردم را فراهم آورده است، قبلاً هم اشاره داشتم که تکدی‌گری در سطح شهر و پدیده کارتن خوابی زیبنده جامعه ما نیست، ساماندهی این امور، متولیان قانونی دارد ولی نمی‌دانیم چرا اجرا و پیگیری نمی‌شود، ولی مردم ما از این وضع ناراحت هستند و از مسؤولان امر درخواست داریم به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی بیان کرد: در مسائل فرهنگی هم اتفاقاتی می‌افتد که در فرهنگ دینی، انقلابی و ارزشی ما اصلاً سازگاری ندارد، در حوزه فضای مجازی که شایعات و توهین‌ها فراوان است و متأسفانه دستگاه‌های ذی‌ربط هم یا خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند؛ من از مردم عزیز و خانواده‌ها و جامعه می‌خواهم در این امور روشنگری کنند و اجازه تعدی به اخلاق و معنویت جامعه را ندهند و مطالب منتشرشده در فضای مجازی تحت بررسی قرار گیرد تا خدایی نکرده به فرهنگ ما آسیب وارد نشود.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: تبلیغات انتخابات آمریکا و مناظره دو کاندیدای ریاست جمهوری چهره کریه آمریکا و واقعیت پنهان این دولت استعمارگر را به نمایش گذاشت و گرچه ما هم در دوران انتخابات شاهد مناظرات خلاف اخلاق بودیم که به هیچ وجه با فرهنگ دینی و ارزشی سازگار نبود ولی آنچه امروز در آمریکا رخ می‌دهد را جهانیان می‌بینند و قضاوت خواهند کرد.

حجت الاسلام محمودی به روز اربعین نیز اشاره کرد و گفت: اربعین روز مهم و از شعائر شیعه است، زیارت اربعین ۹ صبح در هر خانه یک حسینیه فراموش نشود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول