اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احداث خوابگاه دخترانه در شاهرود با حقوق دانشگاهیان

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: احداث خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی شاهرود با تخصیص قسمتی از حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه انجام شده است.

احداث خوابگاه دخترانه در شاهرود با حقوق دانشگاهیان

محمدمهدی فاتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: شمار ثبت‌نامی‌های دانشگاه صنعتی شاهرود در سال ۱۳۹۳، دو هزار و ۱۱۶ نفر بوده که در سال ۱۳۹۸ این تعداد به دو هزار و ۶۱ نفر رسیده و توانسته‌ایم آمار ثبت‌نام را در حد دو هزار نفر نگه داریم و دانشگاه در این بخش ریزش نداشته باشد.

او گفت: در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ رشته‌های جدیدی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در دانشگاه صنعتی شاهرود ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود:تعداد اعضای هیأت علمی این دانشگاه از ۲۸۵ نفر در سال ۱۳۹۳ به ۳۳۹ نفر رسیده و جذب هیأت علمی سه برابر دانشگاه سمنان بوده و این خود موفقیتی در افزایش اعتبار این دانشگاه است.

فاتح با اشاره به نسبت کارمند به هیأت علمی گفت: این نسبت در دانشگاه زیر یک درصد است که از نظر چابکی اهمیت دارد؛ هر چه این نسبت کمتر باشد، بهتر است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: نسبت دانشجو به هیأت علمی از سال ۱۳۹۳ که ۲۷.۸ نفر بوده، امروز به ۲۲.۴ نفر رسیده و این پیشرفت دانشگاه و نزدیک شدن به سمت استانداردهاست.

فاتح با تأکید بر اینکه در دانشگاه صنعتی شاهرود به همه متقاضیان خوابگاه ارائه می‌دهیم، افزود: در سال گذشته، ۵۳۰ تخت خوابگاه افزایش یافته و خوابگاه شقایق، سرای دانشجو و سرای پژوهش راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی شاهرود با تخصیص قسمتی از حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه انجام شده است، افزود: این کار سال ۱۳۹۴ آغاز شد و اعضای هیأت علمی نقش اساسی در آن داشتند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به سرانه فضای خوابگاهی ملکی گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون سرانه خوابگاهی به ۴.۹ مترمربع و فضای کالبدی به ۲۱.۴ مترمربع رسیده و هم‌اکنون رو به افزایش است.

فاتح با اشاره به احداث و بهره‌برداری برخی از طرح‌های دانشگاه اظهار کرد: سال ۱۳۹۳ خوابگاه و مرکز رایانه و ارتقای مهارت، سال ۱۳۹۴ غذاخوری پردیس، آمفی‌تئاتر و کتابخانه مرکزی، سال ۱۳۹۵ پردیس معدن و جاده، سال ۱۳۹۶ مسجد و دانشکده مهندسی و کارگاه‌ها، سال ۱۳۹۷ سال ورزشی آزادی و بوستان پردیس و سال ۱۳۹۹ دانشکده برق و کشاورزی و ورزشگاه آزادی تکمیل و تجهیز شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول