اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انعقاد قراردادهای پژوهشی در حوزه اکتشافات نفت

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: توسعه فناوری، تجاری‌سازی و انعقاد قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشافات نفت در دستور کار این دانشگاه است.

انعقاد قراردادهای پژوهشی در حوزه اکتشافات نفت

محمدمهدی فاتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با تأکید بر اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در حال حرکت به‌سوی دانشگاه کارآفرین است، اظهار کرد: ایجاد تشکیلات کارآفرینی، حمایت از کارآفرینان، راه‌اندازی مرکز تخصصی آپا، تأسیس شتاب‌دهنده و فضای کار اشتراکی، اولین مرکز هایت شغلی و کاریابی تخصصی، شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی، مرکز آموزش‌های آزاد، اداره کارآفرینی و مرکز رشد فناوری‌های نوین انجام شده است.

او ادامه داد: تقویت ارتباط با صنعت و جامعه، تربیت دانش‌آموختگان کارآفرین و توسعه دانش، پژوهش و فناوری تقاضامحور، تولید مشاغل جدید، افزایش درآمدهای دانشگاه و اجرای برنامه اشتغال فراگیر در حال توسعه است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به اجرای پروژه ژئومکانیک نفت افزود: توسعه فناوری و تجاری‌سازی و انعقاد قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشافات نفت در دستور کار است.

فاتح گفت: با ۱۷۷ سازمان ملی و شرکت بزرگ قرارداد بستیم و رشد قراردادهای ما از ۱۹ قرارداد در سال ۱۳۹۳ به ۱۷۷ قرارداد در سال ۱۳۹۸ رسیده و این‌ها نشانه پویایی دانشگاه صنعتی شاهرود است.

وی با اشاره به قرارداد تحقیقاتی دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت آلومینای ایران (معدن بوکسیت تاش) گفت: این قرارداد در راستای ارزیابی تأثیر بوکسیت‌های کانساری معدن تاش بر کمیت و کیفیت منابع آب منطقه در سال ۱۳۹۷ به مدت 6 ماه با اجرای دکتر غلامحسین کرمی انجام شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه استاد در ارزیابی خود مستقل بوده و ارزیابی دارد، گفت: این امر را در آزمایشگاه معتبر آزمایش کردند و نتیجه‌ای بیرون آمده که فقط در مورد آب است و گزارش در مورد بازگشایی معدن نیست.

فاتح بیان کرد: ما مقام مسؤول نیستیم که اظهارنظر کنیم و باید مراقب باشیم که اساتید را زیرسؤال نبریم و آماج تهمت قرار ندهیم.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول