اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فرهنگ قلدرمابانه باعث شده آمریکا طبق روال‌های قانونی و دیپلماتیک عمل نکند

نماینده اصفهان در مجلس گفت: فرهنگ قلدرمابانه و نوع نگاه آمریکا به جهان باعث می‌شود که طبق روال‌های قانونی و دیپلماتیک عمل نکند.

فرهنگ قلدرمابانه باعث شده آمریکا طبق روال‌های قانونی و دیپلماتیک عمل نکند

امیرحسین بانکی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ادعای آمریکا مبنی بر استفاده از مکانیسم ماشه، اظهار داشت: آن فرهنگ قلدرمأبانه و نوع نگاهی که آمریکا به جهان دارد به گونه‌ای است که همه را تحت یوغ خود می‌داند و این فرهنگ باعث می‌شود که با روال‌های قانونی و دیپلماتیک نخواهد به میان بیاید بنابراین با زورگویی می‌آید.

وی افزود: در منطق و ادبیات آمریکا، هم می‌تواند از برجام خارج شود و هم از مکانیسم ماشه استفاده کند؛ لذا اگر بخواهیم از فرهنگ قانون به قضیه نگاه کنیم چنین حقی ندارد ولی با فرهنگ زورگویی‌، ابرقدرتی و قلدرمأبی یا فرهنگ جنگلی که بر کارگزاران آمریکا حاکم است، به خود حق می‌دهند هر کاری انجام دهند.

بانکی تصریح کرد: آمریکا با این فرهنگ زورگویی به خود اجازه می‌دهد که با یک احتمال غلط عراق را با خاک یکسان کند بعد هم اعلام کنند ما اشتباه کردیم! اینهمه مردم را به خاک و خون بکشند و بعد هم بگویند ما احتمال می‌دادیم سلاح در عراق باشد و اینهمه جنایت انجام دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: ما با یک فرد و سیاستی روبرو هستیم که منطق گفت‌وگو و قانون بر آن حاکم نیست که بخواهیم بگوییم چنین حقی را داری یا نداری.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول