اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| تاکید وزیر صنعت بر جلوگیری از خام فروشی فولاد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال صادرات محصولات نهایی فولاد و جلوگیری از خام فروشی هستیم.

فارس من| تاکید وزیر صنعت بر جلوگیری از خام فروشی فولاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «با مافیای ورق فولاد در بازار برخورد شود» اعلام کردند «مافیای موجود در بازار ورق فولادی سبب شده بود تا ۳ نفر تنها در یک ماه ۱۶۰ میلیارد تومان از این بازار سود ببرند، عده‌ای از شرکت‌های فولادی برای کسب سود بیشتر اقدام به عرضه بالای ورق‌های فولادی خود در بازار آزاد کرده‌اند، موضوعی که خلاف قوانین و مقرراتی است که وزارت صمت پیشتر برای آنها تعیین کرده است. این محصول در بازار آزاد از قیمت ۱۲ هزار و ۲۰۰ تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شود این در حالی است که ورق فولادی در بورس کالا حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد ارزان‌تر و کمتر عرضه می‌گردد و از آنجایی که این محصول در صنایع زیادی کاربرد دارد انتظار می رود تدابیری اتخاذ شود تا  مصرف‌کننده نهایی متضرر نشود.»

در این خصوص علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت تکمیل زنجیره‌های صنعتی از جمله فولاد در کشور می باشد که خوشبختانه در بعضی از استان‌ها زنجیره تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسیر در استان فارس نیز هموار تر شده است، تصریح کرد: تکمیل زنجیره فولاد این استان شروع شده است و فاز چهارم طرح توسعه ذوب آهن کوار نیز در همین راستا می باشد که امروز آغاز عملیات اجرایی آن بوده است.

وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت با اعلام اینکه باید بسمت صادرات محصولات نهایی فولاد برویم، تاکید کرد: با جلوگیری از خام فروشی زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

رزم حسینی ادامه داد: تکمیل هر چه بیشتر زنجیره تمام صنایع از جمله مس، روی و آلومینیوم را در دستور کار داریم و ‌مورد پیگیری قرار می دهیم.

وی با تأکید بر تکمیل ظرفیت‌های خالی اعلام کرد: حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت خالی نورد داریم که در سال جهش تولید در نظر داریم بخشی از این ظرفیت را توسط شرکت های بزرگ تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول