اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس خطاب به فتح: با وحدت می‌توانیم آرزوهای ملت فلسطین را محقق کنیم

جنبش حماس فلسطین طی بیانیه‌ای از اقدام دیروز کمیته مرکزی فتح در تصویب توافقات بین این دو جنبش، وحدت ملی را عامل قوی در تحقق اهداف و آرزوهای ملت فلسطین دانست.

حماس خطاب به فتح: با وحدت می‌توانیم آرزوهای ملت فلسطین را محقق کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از اقدام جنبش فتح فلسطین در موافقت با توافقات بین این دو جنبش و سایر گروه‌های فلسطینی و تصویب این توافقات استقبال کرد.

حماس در واکنش به این اقدام دیروز فتح امروز جمعه طی بیانیه‌ای این اقدام را ستود  و گفت که «ما در جنبش حماس این روح ملی‌گرایی را که در بیانیه دیروز کمیته مرکزی فتح به ریاست برادر ابو مازن بود، ارج می‌نهیم و تأکید داریم که حماس در مسیر تحقق وحدت و مشارکت ملی کامل گام خواهد برداشت و ملزم به تسریع در اجرا و عملی کردن خروجی‌ها و تصمیمات نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که سوم سپتامبر در لبنان برگزار شد، هست».

در بیانیه حماس همچنین آمده است: «ما با وحدت ملی می‌توانیم توطئه‌ها و معامله‌های مشکوک را ناکام گذاشته و آرزوی ملت خود در آزادسازی اراضی، بازگشت به سرزمین‌مان و استقلال فلسطین را محقق کنیم».

کمیته مرکزی فتح دیروز پنجشنبه طی نشستی به ریاست محمود عباس (ابو مازن) در رام‌الله، بر موضع ثابت و آشکار فلسطین در مخالفت با همه توطئه‌ها برای نابودی مسئله فلسطین تاکید کرد که از جمله این توطئه‌ها، طرح آمریکایی معامله قرن، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق(اشغال) کرانه باختری و همچنین عادی سازی مجانی با رژیم اشغالگر اعلام شد.

در این جلسه همچنین تحولات فلسطین و آنچه مربوط به روند آشتی ملی و تلاش‌های سیاسی رهبران فلسطینی برای دفاع از حقوق ملت فلسطین در دستیابی به استقلال و آزادی است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

کمیته مرکزی فلسطین تاکید کرد که مقاومت فلسطین همه توطئه‌های رژیم اشغالگر برای الحاق زمین‌های فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی را ناکام گذاشته است و تاکید می‌کند که صلح عادلانه و فراگیر فقط از طریق اجرای قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و اجرای کامل صلح عربی ممکن است که شامل پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی قبل از هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول