اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

خسارت به منازل و دام‌ هرسینی‌ها پرداخت می‌شود/ «ستاد اجرایی» اثاثیه سیل زدگان را تامین می‌کند

استاندار کرمانشاه گفت: با ارزیابی دفتر روستایی و کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک‌های معیشتی و اثاثیه منزل در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار می‌گیرد.

خسارت به منازل و دام‌ هرسینی‌ها پرداخت می‌شود/ «ستاد اجرایی» اثاثیه سیل زدگان را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه ویژه ستاد بحران استان که عصر امروز( جمعه ۱۱ مهر) به منظور بررسی گزارش بازدید از روستاهای سیل زده زده شهرستان هرسین تشکیل شد؛ اظهار داشت: از همه مدیران و مسوولینی که امروز با همراهی شورای شهر و‌ روستاها و دهیاری‌ها در بین مردم حضور یافتند؛ تشکر می‌کنم و این جلسه به صورت ویژه با حضور نماینده هرسین در مجلس شورای اسلامی و برای حل مشکلات مردم تشکیل شده است.

وی افزود: برای خانه‌های روستایی آسیب دیده، بر اساس گزارش بنیاد مسکن ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده و به سایر واحدهایی نیز که نیاز به بازسازی داشته باشند، کمک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم از جمله تلفات دام، ما مدیران وظیفه داریم سنگ صبور مردم باشیم و در بازدید امروز از روستای «کهریز» نیز مشاهده شد بعضی از خانواده‌ها تمام زندگی‌شان را از دست داده‌اند و نیازمند کمک‌های معیشتی و تسهیلات ویژه هستند. 

بازوند با تاکید بر تسریع برآورد خسارت توسط دستگاه‌های اجرایی، گفت: برآوردهای خسارت و تلفات دام توسط دامپزشکی سریعاً جمع بندی و گزارش می‌شود و‌ نسبت به پرداخت خسارت‌ها نیز اقدام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به بازدیدی که از برخی محله‌های آسیب دیده شهر هرسین داشتیم، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان را موظف کردیم برای پاکسازی و گل روبی خیابان‌ها به شهرداری کمک کنند، اعتبار ویژه نیز در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر مسائل بهداشتی در شرایط کرونا، ادامه داد: در امداد رسانی و کمک به مردم حتماً پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و این سیل سبب گسترش و شیوع کرونا و‌به خطر افتادن جان مردم نشود؛ ۱۰ هزار ماسک نیز بین روستاها به صورت رایگان سریعاً توزیع می‌گردد که مشکلی برای سلامت مردم ایجاد نشود.

وی از کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد و گفت: با ارزیابی دفتر روستایی و کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک‌های معیشتی و اثاثیه منزل در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این جلسه نماینده مردم هرسین، کنگاور و صحنه در مجلس، مدیرکل مدیریت بحران، فرماندار، شورای روستاها، شهردار و شورای هرسین و دهیاران و مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول