اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات در گیلان افزایش یافت

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به میزان واردات و صادرات در گیلان طی 6 ماهه اخیر گفت: صادرات در گیلان افزایش‌یافته است.

صادرات در گیلان افزایش یافت

ابوالقاسم یوسفی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی گیلان طی ۶ ماهه اخیر، اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال میزان صادرات غیرنفتی از گمرکات استان گیلان معادل ۴۴۶ هزار و ۴۲۴ تن کالا و به ارزش ۲۶۳ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۸۶ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازلحاظ وزنی ۳۴ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی با برشمردن عمده‌ترین کالاها و محصولات صادراتی گیلان از گمرکات گیلان، افزود: محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، محصولات نساجی و پلاستیکی بوده که از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق صادرشده است.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی همچنین با اشاره به میزان واردات استان گیلان طی ۶ ماهه اخیر، گفت: در شهریورماه سال جاری میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل ۹۰۵ هزار و ۷۶۷ تن و به ارزش ۴۵۱ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۶۰۰ دلار بوده است.

یوسفی نژاد همچنین با برشمردن عمده کالاهای واردات استان گیلان از گمرکات استان نیز بیان کرد: کالاهای اساسی، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات صنعتی و قطعات آن و سایر با عنایت به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی (غلات و نهاده‌های دامی و گوشت و روغن و کنجاله سویا و خمیرکاغذ و غیره) اختصاص‌یافته است.

وی با بیان اینکه عمده واردات گیلان از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور بوده، گفت: این میزان واردات نسبت به سال ۱۳۹۸ از حیث ارزش دلاری پنج درصد و ازنظر وزنی ۵۸ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان گیلان همچنین با اشاره به میزان صادرات گیلان در اوراسیا نیز بیان کرد: سهم گمرکات استان گیلان درزمینهٔ صادرات از اوراسیای کل کشور ۲۸ درصد وزنی و ۴۰ درصد دلاری و همچنین درزمینهٔ واردات این سهم ۲۲ درصد وزنی و ۲۸ درصد دلاری است.

یوسفی نژاد همچنین با اشاره به میزان درآمد گمرکات استان نیز گفت: در 6 ماه نخست سال جاری گمرکات استان گیلان بالغ‌بر سه هزار و 949 میلیارد ریال درآمد اخذشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از این درآمد وصولی اخذشده یک هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال جهت اخذ مالیات ارزش‌افزوده و عوارض کالا و خدمات بوده، گفت: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد که عمده این درآمد وصولی معادل دو هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال توسط گمرک آستارا اخذشده که تقریباً معادل ۶۴ درصد از کل درآمد وصولی گمرکات استان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول