اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حسرت‌زدگان و بازماندگان از قیام عاشورا وارد شعر می‌شوند

دومین شب، سی‌وپنجمین شب شعر عاشورای شیراز، با شعر خوانی شاعرانی از نقاط مختلف کشور در حرم شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.

حسرت‌زدگان و بازماندگان از قیام عاشورا وارد شعر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دومین شب، سی‌وپنجمین شب شعر عاشورای شیراز،  با شعر خوانی شاعرانی چون: خلیل رویینا و مژگان دستوری از شیراز، حیدر منصوری از بوشهر، ایوب پرندآور از جهرم، حامد عسکری، سمانه خلف زاده از قم، مهدی رحیمی از دلیجان، غلام‌رضا کافی، قاسم صرافان، احمد علوی از قم، شکوفه رحیمی از شیراز، محسن ناصحی، سید داوود دهقانی‌میبد، اصغر عظیمی مهر از کرمانشاه، هاشم کرونی، سید حسین متولیان، امیر مرزبان از تهران، حسین حاجی هاشمی از خمینی شهر، محمد صالح سلطانی سروستانی و  سید محمد امین جعفری حسینی در حرم شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.

به اذعان بسیاری از دست اندرکاران و شاعران حاضر در سی‌و‌پنجمین شب شعر عاشورای کشور در شیراز، به دلیل میزبانی حضرت شاهچراغ(ع)، فضای معنوی شب شعر امسال متفاوت از دوره‌های قبل بود.

احد ده بزرگی دبیر علمی شب شعر عاشورا گفت: در حالی حضرت احمدبن موسی میزبان شدند که امید به برگزاری حضوری شب شعر نداشتیم و از این جهت خدا را شاکریم و از تولیت آستان حضرت آیت الله دژکام و دیگر دست‌اندرکاران سپاسگزاریم.

سید محمد امین جعفری از اعضای ستاد شب شعر عاشورا در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: حدود ۳۰۰ اثر مرتبط با موضوع و آثاری هم با محوریت کربلا و قیام عاشورا به دبیرخانه سی‌وپنجمین شب شعر عاشورا رسید که ۳۴ شاعر شعرخوانی داشتند و ۲۰ اثر در این دوره برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: برخی از شاعران بخاطر شرایط کرونایی و محدودیت‌های موجود در برنامه حضور نیافتند.

عضو ستاد شب‌های شعرعاشورا گفت: کیفیت برنامه به دلیل شرایط و برگزاری در فضای باز قابل قیاس با سال‌های گذشته نبوده، هر چند بعد معنوی برنامه امسال قابل وصف نیست.

شایان ذکر است که صبح دیروز در نشست پایانی سی‌وپنجمین شب شعر عاشورا، موضوع برنامه سی‌وششم با عنوان حسرت زدگان توسط دکتر سنگری به اطلاع عموم رسید.

وی بیان داشت: اهمیت و چرایی عدم حضور بازماندگان و حسرت زدگان از جمله موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده و لازم است افراد بازمانده و حسرت‌زده نیز شناسایی و معرفی شوند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول