اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

هم آفرینی صنفی فرصتی در دل تهدید کرونا

ششمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه‌ای، با تاکید بر شاخص‌های اعلام شده در «هم آفرینی صنفی»، می‌تواند فرصتی در دل تهدید «ویروس کرونا» و شرایط کنونی اقتصادی باشد.

هم آفرینی صنفی فرصتی در دل تهدید کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ششمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه‌ای، با تاکید بر شاخص‌های اعلام شده در «هم آفرینی صنفی»، می‌تواند فرصتی در دل تهدید «ویروس کرونا» و شرایط کنونی اقتصادی باشد تا با گزینش افراد باتجربه، فعال، توانمند و شایسته، بتوان با تقویت نقش راهبردی سازمان نظام صنفی در اقتصاد دیجیتال، تهدیدهای امروز را به فرصتی برای پیشرفت و توسعه کشور تبدیل کرد.

شیوع کرونا، فرصت آزمودن تجربه‌های جدیدی است. برگزاری ششمین دوره از انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه ای نیز، یکی از فرصت‌هایی است که از دل تهدید «کرونا» برخاسته تا ظرفیت‌ها و جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش سازمان نظام صنفی را در عرصه اقتصاد محک زند.

براساس این گزارش، بررسی دستاوردها و نقش آفرینی‌های صنف رایانه و شناخت نیازها و گام برداشتن در این مسیر پس از طی دوره تقریباً 20 ساله از جمله پارامترهایی به شمار می‌آید که فعالان این صنعت را در نیل به اهداف از پیش تعیین شده در راستای منافع جمعی منتفع می سازد.

بدیهی است شرایط اقتصادی کنونی کشور، در آستانه ورود به قرن آتی، دغدغه‌های چگونگی حضور در ششمین دوره از انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه ای را افزون ساخته و براین اساس اطلاعیه ای برای دعوت به حضور فعال همگان (چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان رأی‌دهنده) در این انتخابات، جهت انتخاب افراد شایسته منتشر شده است. متن این اطلاعیه بدین شرح است:

اعضای گرانقدر سازمان نظام صنفی­ رایانه‌ای

سلام و عرض احترام،

اینک که زمان برگزاری ششمین انتخابات هیأت مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه‌­ای نزدیک شده است و همزمان با فراگیری تهدید ملی سلامت ایرانیان با ویروس کرونا، این سؤال اساسی برای همه‌ اعضای صنف مطرح است که جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش سازمان نظام صنفی در اقتصاد کشورمان کجاست؟ اهمیت جایگاه نظام صنفی به چه میزان است و نصر به کدام سو می‌رود؟

 چه تغییراتی در شرایط کشور و چه فناوری‌هایی افزایش‌دهنده نقش آفرینی­‌های صنف است و در راهبردهای آن چه تغییراتی لازم است؟ از قریب به 20 سال فعالیت صنفی چه دستاوردهایی نصیب کشور و اعضای خانواده بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات شده و از همه مهمتر برای حفظ، رشد و تعالی این دستاوردها چه کسانی را در ادامه مسیر انتخاب کنیم تا بهترین نتایج و پایدارترین منافع جمعی برای ذینفعان متنوع آن حاصل شود؟

 

در آستانه ورود به قرن آتی و در شرایط ویژه اقتصادی کشور عزیزمان ایران، از یک سو برای حضور فراگیر و همه‌جانبه در انتخابات (چه در مقام نامزد و چه در مقام رأی‌دهنده)  نیازمند دقت در برنامه‌ها و راهبردهای اصلی نامزدها هستیم و از سوی دیگر نیازمند پیشگامی ترکیبی از افراد جوان، خوش فکر و توانمند و نیز افراد متخصص، باتجربه و فعال - که متعهد به منافع جمعی و دارای دغدغه صنفی برای عملیاتی‌سازی آن برنامه‌ها (وعده‌های انتخاباتی) باشند- هستیم.

ما بر این باوریم که در این تندبادهای زمانه، متخصصان و بازیگران حوزه فاوا چه در بخش‌های صددرصد خصوصی و چه در مجموعه‌های بزرگ عمومی با همراهی و همدلی و خلق محصولات و خدمات فناورانه در عین رقابت‌ها و تنوع عقاید و سلایق فکری، لازم است بیش از پیش متحد و منسجم باشند تا بتوانند  با هم‌­آفرینی صنفی و اتحاد رقبا، تهدیدهای امروز را به فرصتی برای پیشرفت و توسعه کشور تبدیل کرده و ضمن نگهداشت آنچه که به همت بخش خصوصی در ایران امروز موجود هست، به بازتعریف نقش‌ها، جایگاه و عملکرد سازمان نظام صنفی رایانه­‌ای در سراسر کشور، طرحی نو دراندازند.

ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از تلاش‌های تمامی بازیگران در دوران راه‌­اندازی و تثبیت جایگاه سازمان نظام صنفی و با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از افراد باسابقه صنف در هیات مدیره، بر این باوریم که برای زایش پروانه قشنگ از پیله فعلی، نیازمند حضور روزافزون نسل جدید در جایگاه‌های راهبری سازمان نظام صنفی هستیم.

ما اعتقاد راسخ داریم برای نوسازی مأموریت‌ها و بهسازی دستاوردها و تحقق ارزش‌های مصرح در اساسنامه سازمان و بیانیه ماموریت، امکان نقش‌­آفرینی مؤثر جز با حرکت جمعی و هم‌­افزایی راهبردی و انسجام عملیاتی کلیه اعضای توانمند و دلسوز صنف راهی وجود ندارد.

از آنجا که حضور پرشور و فراگیر همه اعضای حقیقی و حقوقی صنف در انتخابات شرط لازم برای شایسته‌گزینی اعضای هیأت مدیره می‌باشد، از همه عزیزان و دلسوزان صنف دعوت می‌شود تا با حضور فعال در انتخابات - به عنوان رأی‌دهنده یا رأی‌گیرنده- در "هم‌­آفرینی صنفی" مشارکت مؤثر داشته باشند:

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید

هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

لازم به ذکر است؛ موارد مورد تاکید در این دوره از انتخابات با شعار «هم‌آفرینی صنفی» شامل موارد ذیل است که در صورت توجه شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات به آن، تحولات کمی و کیفی مطلوبی را در این صنعت رقم خواهد زد.

- همکاری و اتحاد راهبردی رقبا بر محور برنامه راهبردی تحول صنفی

- مدیریت و راهبری تیمیِ تحول دیجیتال کشور با مشارکت بخش خصوصی و عمومی

- آموزش و تحول در مهارت‌های فاوا با نگاه غنای سرمایه‌های انسانی

- فناوری‌های نوظهور؛ پیشران تغییر سبک زندگی ایرانیان

- رشد و توسعه بازار داخلی از طریق رفع موانع کسب و کارها (ازجمله ارز، گمرک و...)

یکپارچگی و انسجام صنفی، با احترام به تنوع افکار و گوناگونی سلایق

- نوآوری با اعتماد ویژه به شرکت‌های نوآفرین و نوپای بخش خصوصی

یک‌سویی راهبردی با سیاست‌های اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان

- صادرات واقعی خدمات و محصولات فناورانه به بازارهای هدف

- نوگرایی، جوانگرایی و درونزایی

- فضای مجازی به مثابه دنیای حقیقی

- یکرنگی، همدلی، صداقت و صراحت صنفی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول