اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امید دوباره آموزشیاران نهضتی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب مجلس مبنی بر حذف آزمون آموزشیاران نهضتی گفت: حمایت از طرح حذف آزمون تحمیلی استخدام پیمانی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی مشمول مصوبه ۶/۱۳/ ۹۷ در مجلس شورای اسلامی مایه امید این قشر فرهیخته شده است.

امید دوباره آموزشیاران نهضتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی صبح امروز در دیدار با آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی مشمول کل کشور  با اشاره به تلاش کمیسیون آموزش و  تحقیقات برای رفع مشکلات معلمانی که سال‌ها عمر جوانی خود را در راه سوادآموزی خرج کردند، اظهار کرد: حمایت از طرح حذف آزمون تحمیلی استخدام پیمانی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی مشمول مصوبه ۶/۱۳/ ۹۷ در مجلس شورای اسلامی مایه امید این قشر فرهیخته شده است.

وی با اشاره به مصوبه تبدیل وضعیت معلمان نهضتی در مجلس گفت: با توجه به  اهمیت گروه‌های آموزشی  ازجمله آموزشیاران نهضتی،  تعیین تکلیف این گروه، بیشترین وقت مجلس را به دلیل احقاق حق این معلمان گرفته است.

 

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح حذف آزمون تحمیلی به آموزشیاران، اغلب نمایندگان رأی مثبت دادند، افزود: برنامه مجلس برای تعیین تکلیف گروه‌های مختلف آموزشی به همین‌جا ختم نمی‌شود بلکه مجلس یازدهم برای مربیان پیش‌دبستانی، آموزشیاران قرآن و معلمان غیردولتی  نیز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نگاه غالب مجلس به  معلمان نهضتی را نگاهی حمایتی دانست و گفت: معلمان برای تربیت انسان‌های در تراز انقلاب تلاش می‌کنند پس باید جایگاه آنان  قدر دانسته شود.

 

 

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر از آموزشیاران نهضتی در آزمون پذیرفته‌  و شش هزار نفر از آنان موفق نشده بودند، تصریح کرد: با تصویب مجلس، این شش هزار نفر نیز می‌توانند بدون آزمون با دیدن دوره به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان، وارد آموزش‌وپرورش شوند.

احمدی با تأکید بر نقش نمایندگان مجلس در حل مطالبات مردم خاطرنشان کرد: نمایندگان باید  صدای مظلومین و محرومین باشند، باید به نفع مردم گام بردارند، لذا در تحقق منافع مردم تلاش کرده و امیدواریم که  با تعیین تکلیف نهایی آموزشیاران نهضتی، مشکل این قشر فرهیخته برطرف شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول