اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز قزوینی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز و بیش از ۴۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز قزوینی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین  در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار خانوار و با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند و علاوه بر آن به ۳۰ هزار نفر نیز به صورت موردی خدمات ارائه می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار درصد از جمعیت استان است تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این آمار در برخی نقاط استان به بیش از ۳۰ درصد هم می رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: براساس آمار ۵۳ درصد از مددجویان تحت حمایت را کسانی تشکیل می دهند که به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: هم اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز و بیش از ۴۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

حق گویان عنوان کرد: تلاش می کنیم تا زنجیره فقر را قطع کینم برای تحقق این برنامه لازم است بسترهای ایجاد فقر را از بین برده و یا در این روند اخلال ایجاد کنیم تا افراد به سمت توانمندی هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: برای توانمندسازی مددجویان تنها بخشی از افراد که دارای بیماری صعب العلاج هستند را نمی توان توانمند کرد ولی سایر مددجویان توانایی هایی دارند که می توان ظرفیت های آنها را در بستر مشاوره های فرهنگی و حرفه ای ارتقاء داد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای کمیته امداد ارتقای فرهنگی مددجویان است که در این میان ارتقای فرهنگی تحصیلی فرزندان مددجو یک اصل مهم است چراکه به تغییر وضعیت خانواده مددجو کمک می کند.

وی گفت: اگر فرزند مددجو بتواند در زمینه تحصیلی و یا شغلی شرایط مناسب و شایسته ای پیدا کند، این نهاد به هدف خود که همانا قطع زنجیره فقر است، دست یافته است.

حق گویان با اشاره به ظرفیت های نیکوکاری در استان قزوین اظهارکرد: استان قزوین بستر مناسبی برای نیکوکاری دارد به عنوان مثال در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار شد، قریب به ۱۲ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و ۳۰۰ مدرسه فعال در استان داریم که در صورت مشارکت برای طرح هر مدرسه یک تبلت، شورعاطفه های سال جاری به هدف خود در تأمین تجهیزات تحصیلی دانش آموزان نیازمند دست خواهد یافت و حدود دو هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت را برای تحصیل با استفاده از فضای مجاز آماده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: برای این امر تبلت های دو و نیم میلیون تومانی تهیه می شود و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد که در صورت تأمین ۵۰ درصد از این هزینه مابقی از سوی دفتر مرکزی کمیته امداد تأمین می شود.

وی یادآورشد: در استان قریب چهار هزار یتیم و فرزند محسنین داریم که نزدیک به ۲۵ هزار حامی برای حمایت از این فرزندان با کمیته امداد همکاری دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول