اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ذخیره‌سازی 206 میلیون متر مکعب آب در سدهای مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: سال آبی نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتیم و با صرفه‌جویی درحال حاضر 206 میلیون مترمکعب آب در سدهای مازندران باقی مانده که پشتوانه خوبی برای سال زراعی آینده خواهد بود.

ذخیره‌سازی 206 میلیون متر مکعب آب در سدهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سال زراعی از مهر ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال بعد ادامه دارد که طی سال زراعی گذشته  مازندرانی‌ها شرایط آبی خوبی را پشت سر گذاشتند.

درست است تغییرات اقلیمی، شرایط متفاوتی را در نوع و زمان بارش‌ها رقم زده اما دیار سبز مازندران سال زراعی گذشته را با بارش‌های خوبی پشت سر گذاشتند و پرونده بارش‌ها نیز با بارش‌های خوب و افزایش بارش بسته شد.

باتوجه به اینکه سرسبزی مازندران مدیون بارش‌هایش است برای نیاز آبی استان سدهایی در مازندران احداث شده تا با ذخیره بارش‌ها نیاز آبی کشاورزان استان در فصل گرم سال تامین شود که درواقع چشم امید کشاورزان به سدها است و فصل زراعی گذشته ذخیره‌سازی خوب آب در سدهای مازندران موجب شده تا نیاز آبی کشاورزان در فصل گرم سال به‌خوبی تامین شود.

 

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: فصل زراعی گذشته تامین آب همه اراضی شالیزاری سطح استان حتی اراضی کم‌آب صورت گرفت.

وی افزود: حدود ۳میلیارد مترمکعب آب طی فصل زراعی گذشته در اختیار کشاورزان قرار گرفت که از این میزان ۷۵۰ میلیون مترمکعب توسط سدها و آب‌بندان‌های مازندران تامین شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه سال آبی نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: با صرفه‌جویی درحال حاضر ۲۰۶ میلیون مترمکعب آب در سدهای مازندران باقی مانده که پشتوانه خوبی برای سال زراعی آینده خواهد بود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: استان مازندران دارای ۱۰ سد بزرگ و کوچک است که این سدها توان ذخیره ۴۴۰ میلیون مترمکعب را دارند.

به گزارش فارس، درحال حاضر ذخیره‌سازی آب در سدهای مازندران تا ۶ ماه آینده انجام می‌شود تا پشتوانه و دلگرمی خوبی برای آغاز فصل کشت و کار در استان مازندران باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول