اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مقاومت بعد از شهید سلیمانی هم ادامه دارد/ مکتب سپهبد سلیمانی تبیین شود

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: امروز باید مکتب حاج قاسم سلیمانی را خوب بفهمیم و راهش ادامه دهیم؛ مقاومت بعد از حاج قاسم هم ادامه دارد.

مقاومت بعد از شهید سلیمانی هم ادامه دارد/ مکتب سپهبد سلیمانی تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ابوالفضل شیدا صبح امروز در نشست گرامیداشت روزهای حماسه دفاع مقدس، با اشاره به دوران پیامبر اسلام (ص) و انصار و اصحاب که از ایشان دفاع می‌کردند، اظهار کرد: پیامبر اعظم (ص) بعد از شهادت حمزه سیدالشهدا (ع) بسیار ناراحت و برعکس، دشمنانشان بسیار شاد و خوشحال بودند. فقدان جعفر طیار نیز برای پیامبرمان سخت بود؛ چراکه این بزرگان مدافع اسلام و ولایت را از غربت بیرون آورده بودند.

وی با تأکید بر لزوم حضور خواص در صحنه در دفاع از ولایت گفت: علت ناراحتی پیامبر اسلام (ص) از فقدان یاران باوفایشان این است که مدافع دیگری نداشتند و یاران ایشان، خود یک ملت و امت بودند؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «حاج قاسم یک مکتب بود».

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به خاطراتی از شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: نقل شده است که در دوران ابتدای انقلاب اسلامی، در منزل حاج قاسم نشستی بود که گفتند منافقین به میدان آمدند و علیه امام شعار می‌دهند؛ حاج قاسم ناراحت و بلند شد و با پای برهنه از خانه بیرون دوید؛ چند نفر از دوستان را صدا و جمع کرد تا مسأله را حل کنند.

شیدا ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی مدافع انقلاب اسلامی و یک شخصیت بین‌المللی بود و تمام شخصیت‌های امنیتی و سیاسی مقابل او خضوع و خشوع داشتند.

او گفت: نخست‌وزیر و رؤسای جمهوری کشورهای همسایه به شهید سلیمانی احترام می‌گذاشتند و مردم آزادی‌خواه زیادی وقتی خبر شهادت حاج قاسم را شنیدند، گریه می‌کردند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی اضافه کرد: وقتی مقامی خارجی با شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار کرد و گفت اگر آمریکا به ایران حمله کند، ما بی‌تفاوت و بی‌طرف هستیم، حاج قاسم پاسخ دادند که اگر آمریکا به کشور شما حمله کند، ما جان خود را فدای مردم مسلمان می‌کنیم و تا مهاجم را بیرون نکنیم، از پا نمی‌نشینیم.

شیدا اضافه کرد: صدور انقلاب اسلامی یعنی اینکه ما در کنار مظلوم و مقابل ظالم هستیم و این روحیه بارز شهید سلیمانی بود.

او افزود: امروز باید مکتب حاج قاسم سلیمانی را خوب بفهمیم و راهش ادامه دهیم؛ مقاومت بعد از حاج قاسم هم ادامه دارد و مقاومتی که شهید سلیمانی طراحی کرد، پیش خواهد رفت.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی یادآور شد: خون حاج قاسم سلیمانی آن‌چنان جوشش و خروشی برای نابودی رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند که همه آن را در آینده خواهیم دید.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در راستای مخابره پیغام فتح سال‌های جنگ، برنامه‌های مختلفی در استان سمنان اجرا شد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول