اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

احمدی‌نژاد ۲ میلیارد دلار پول مترو را نداد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه محمود احمدی‌نژاد 2 میلیارد دلار پول مترو را نداد، گفت: ‌حسن روحانی نیز برای تأمین اتوبوس و واگن مترو فقط به صحبت در این زمینه اکتفا کرده است.

احمدی‌نژاد ۲ میلیارد دلار پول مترو را نداد

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره تأمین اتوبوس و واگن‌های جدید مترو برای پایتخت اظهار داشت: دولت در این زمینه تعلل انجام داده و نه فقط حسن روحانی بلکه این موضوع با بی‌توجهی محمود احمدی‌نژاد نیز همراه بود. 

وی افزود: احمدی‌نژاد 2 میلیارد دلار پول مترو را نداد و حسن روحانی نیز تاکنون برای تأمین اتوبوس و واگن مترو فقط صحبت کرده و مصوبه‌های لازم را اجرایی نکرده است. 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، باید 19 هزار دستگاه اتوبوس برای کلان‌شهرهای کشور تأمین می‌شد که یک‌سوم آن مربوط به تهران بوده است ولی متأسفانه تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده، و نه تنها 19 هزار بلکه 19 اتوبوس جدید هم راهی شهرها نشده است. 

میرلوحی تصریح  کرد: در اوایل  برجام، این امکان برای دولت وجود داشت که در جهت تأمین اتوبوس و واگن‌های مترو اقدام کند، ولی این موضوع با تأخیر همراه شد و همت کافی در این زمینه وجود نداشت که پس از خروج امریکا از برجام شرایط سخت‌تر شد. 

وی افزود: 630 واگن که مناقصه آن از قبل انجام شده و ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم در عمل محقق نشده که گرفتاری‌های ناشی از برجام،‌تحریم‌ها و عدم همکاری بانک ها سبب بروز مشکل در تأمین اتوبوس و واگن مترو بوده است. 

وی بیان داشت:‌در حال حاضر پایتخت 1300 واگن مترو دارد که برخی از واگن‌ها 25 سال است که فعالیت می‌کنند که به لحاظ ایمنی ممکن است استفاده از آنها مشکل ایجاد کند و انتظارات مردم در جهت تأمین واگن‌های جدید به جا است. 

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: عمر اتوبوس‌های پایتخت نیز از ۱۱ تا ۱۲ سال می‌گذرد و این اتوبوس‌ها در تشدید آلودگی هوا نقش بسیاری دارند. البته امسال یک‌هزار دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی می‌شود ولی به هر حال نمی‌توان آنها را جایگزین مناسب اتوبوس‌های سالم و نو دانست. 

وی گفت: در زمینه ‌ساخت اتوبوس، واگن مترو و حتی تأمین تاکسی‌های نو متأسفانه اقدامات جدی‌ای انجام نگرفته و به نوعی کار بر روی زمین مانده است. امیدوارم گره‌ها در این زمینه باز شود و چین و روسیه نیز اقدامات مؤثری جهت همکاری در این زمینه انجام دهند. 

میرلوحی بیان داشت: ‌طرح ساخت واگن ملی آغاز شده و امیدوارم ۱۰۰ دستگاه واگن جدید در طول امسال با همت شرکت واگن‌سازی مترو در مسیر خدمت برای مردم قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: از دولت گله داریم که چرا همان اوایل برجام که گشایشی رخ داد، اقدامی برای تأمین اتوبوس و مترو برای کلان‌شهرها به ویژه تهران انجام نداده‌اند. تکلیف 630 دستگاه واگن هم مشخص نیست و این موضوع بین زمین و هوا مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول