اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش افسار گسیخته قیمت حاصل مدیریت ضعیف

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی در کشور گفت: این مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور برای یک یا دو ماه قبل نیست و مربوط به برنامه هفت یا هشت‌ساله بوده و باید تمامی این مشکلات توسط قوای سه‌گانه در سالیان گذشته پیش‌بینی می‌شد ولی ضعف در مدیریت اجرایی و تقنینی شرایط کشور را این‌گونه کرده است.

افزایش افسار گسیخته قیمت حاصل مدیریت ضعیف

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید علی آقازاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کشور عدم مدیریت جهادی در بین مدیران کشور است، اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌هایی در حوزه مدیریت وجود داشته و در طول این ۴۰ سال در عرصه مدیریت‌های کلان به بعضی موفقیت‌ها رسیدیم ولی باید نقاط ضعف و قوت مدیران در طی این چند سال موردبررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس گفت: کشور در آن دوران در شرایط بسیار سختی بوده و تمامی کشورهای بلوک شرق و غرب از رژیم بعث عراق پشتیبانی می‌کردند ولی مدیران و جوانان این مرزوبوم در آن دوران به موفقیت و پیشرفت‌های خوبی در عرصه علمی، جهادی، اقتصادی و سیاسی رسیده و باعث تعجب جهانیان شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اذعان به فراموشی مدیریت جهادی در بین دولتمردان در چند سال اخیر تصریح کرد: رمز موفقیت در کشور توجه به مدیریت جهادی است ولی متأسفانه در چند سال اخیر این نعمت ارزشمند از سوی مدیران ما به فراموشی رفته و به‌نوعی به آن بی‌حرمتی شده است لیکن مسؤولان باید به دوران دفاع مقدس به‌مانند یک دانشگاه مدیریتی نگاه کنند.

آقازاده یکی از دلایل مشکلات این روزهای جامعه را عدم تفکر جهادی در بین مدیران کشور برشمرد و بیان کرد: بعضی از مدیران ما در کشور تفکر انقلابی و مدیریت جهادی را فراموش کرده و به‌نوعی به آن بی‌توجه هستند لذا تا زمان برطرف نشدن این ضعف مشکلات کشور پابرجا خواهد بود.

وی با تأکید بر نقش محوری مجلس در ایجاد مدیریت جهادی در کشور افزود: مدیریت جهادی باید بافرهنگ سازی انجام شود لذا مجلس بر اساس وظایف ذاتی و نظارتی خود از فسادهایی که براثر مدیریت ایجادشده، مدیریت ناکارآمد و ناشایسته را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط قوت مجلس یازدهم را آشنایی با تمامی مشکلات کشور در تمامی سطوح دانست و بیان کرد: این مجلس دارای روحیه انقلابی بوده و وجود نیروهای کارشناسی، علمی، باتجربه، باانگیزه و اعتقادی سبب شده نمایندگان مجلس در دوره جدید با توجه به حساسیت جامعه به‌تمامی مشکلات و معضلات کشور آگاه بوده و‌ برای حل آن تلاش کنند.

آقازاده با اذعان به اینکه تمامی قوای سه‌گانه در برنامه‌ریزی‌ها باید به‌صورت شفاف عمل کنند، تصریح کرد: مقررشده بود تا نمایندگان دو خودرو پژو و دنا پلاس را به انتخاب خود برگزینند و در طی این چهار سال از آن استفاده کنند هرچند سند آن به نام مجلس شورای اسلامی بوده و تنها ببخشی کمی از منتخبین مردم دنا پلاس را انتخاب کردند.

وی با گله‌مندی از افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی در کشور گفت: این مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور برای یک یا دو ماه قبل نیست و مربوط به برنامه هفت یا هشت‌ساله بوده و باید تمامی این مشکلات توسط قوای سه‌گانه در سالیان گذشته پیش‌بینی می‌شد ولی ضعف در مدیریت اجرایی و تقنینی شرایط کشور را این‌گونه کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف مدیریت در سال‌های گذشته شرایط کشور را سخت کرده است، افزود: مجلس یازدهم علیرغم نوپا بودن در یک عمل انجام‌شده قرارگرفته و برنامه‌های خوبی برای کنترل قیمت‌های کالاهای اساسی و مسکن در حال بررسی دارد هرچند کار بسیار سخت است.

آقازاده با اشاره به نامه نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات بیمه‌ای ایثارگران و جانبازان بیان کرد: اخیراً جانبازان و ایثارگران در خصوص قرار بیمارستان با بیمه ایثارگران به مشکلاتی برخورده بودند که با پیگیری‌های مجلس و بنیاد شهید این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گیلان در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و شیلات گفت: متأسفانه آن‌طور که باید از توانمندی‌های گیلان در بسیاری از حوزه‌ها استفاده‌نشده لذا باید تمامی این ظرفیت‌ها را به شکوفایی برسانیم زیرا این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی به‌راحتی می‌تواند با کشورهای همسایه معاملات تجاری خود را انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اذعان به عدم استفاده مناسب از ظرفیت کشاورزی در استان گیلان افزود: گیلان به دلیل خاکی حاصلخیز دارای بهترین شرایط برای تولید انواع محصولات به‌مانند چای و برنج است ولی تا زمانی که در حوزه مکانیزه شدن، بازرگانی و استفاده از صنایع فرآورده و تبدیلی کارهای اساسی انجام نشود به موفقیت نخواهیم رسید لذا باید زمینه را در این عرصه‌ها فراهم کنیم.

آقازاده یکی از شاخص‌های توسعه زیرساخت در هر جامعه را توجه به صنعت دانست و تصریح کرد: در همه جوامع صنعت و تکنولوژی منجر به توسعه و  اشتغال می‌شود ولی بسیاری از کارخانه‌های گیلان تعطیل و یا نیمه تعطیل بوده و بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود بسیار کم است لذا باید برای توسعه صنعت برنامه کوتاه و بلندمدت داشت.

وی با اذعان به اتصال راه رشت قزوین به کاسپین تا پایان سال گفت: اتصال این راه‌آهن با سرعت در حال انجام بوده و بر اساس پیش‌بینی تا پایان سال این امر محقق می‌شود هرچند این کار با دو سال تأخیر در حال انجام است

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول