اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

داورزنی: اشتباه بزرگ مجلس تبدیل ورزش به وزارتخانه بود/فدراسیون ها تکلیف خود را نمی دانند

رئیس فدراسیون والیبال گفت: ای کاش ورزش ما وزارت خانه‌ای نمی‌شد؛ ای کاش سازمان جوانان به ورزش ملحق نمی شد و ای کاش تکلیف خودمان را در فدراسیون ها می دانستیم.

داورزنی: اشتباه بزرگ مجلس تبدیل ورزش به وزارتخانه بود/فدراسیون ها تکلیف خود را نمی دانند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی عنوان کرد: جنس صحبت‌های من با بقیه دوستان متفاوت است. ای کاش ورزش ما وزارت خانه‌ای نمی‌شد؛ ای کاش سازمان جوانان به ورزش ملحق نمی شد و ای کاش تکلیف خودمان را در فدراسیون ها می دانستیم. 

وی افزود: ما نمی‌دانیم NGO  هستیم یا دستگاه‌های دولتی که زیر نظر دولت هستند؟ ما شتر، گاو، پلنگ شدیم و به این دولت هم برنمی گرد بلکه در مجلس شورای اسلامی این اتفاق افتاد. اشتباه بزرگ مجلس تبدیل ورزش به وزارتخانه بود. همه این قهرمانی ها حاصل حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است اما بار اصلی بر عهده فدراسیون هاست اما در ساختار دولت جایگاه آنها کجاست. فدراسیونی که ۳۰ یا ۴۰ میلیارد هزینه می کند و دولت بخش اندکی از هزینه ها را پرداخت می کند.

رییس فدراسیون والیبال خاطرنسان کرد: فدراسیون‌ها را نمی توان دولتی اداره کرد. عملیاتی که فدراسیون‌ها باید اجرا کنند مانند دیگر سازمان‌ها نیست. ما شانس آوردیم که کرونا آمد. در این چند سال دولت کمک کرده است اما واقعیت این است اگر ساختار فدراسیون‌ها را اصلاح نکنیم این فدراسیون‌ها همیشه همین می‌مانند.

وی با اشاره به بدهی‌های فدراسیون‌ها، یادآور شد: فدراسیون‌ها به سازمان تجهیزات و مالیات بدهکار هستند. تعداد زیادی توقیف اموال و ممنوع الخروج شدند و هنوز دولت این موضوع را حل نکرده است. با شروع فعالیت‌های بین‌المللی ما با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و هزینه‌ها چند برابر شده در حالی که قدرت خرید فدراسیون‌ها کاهش یافته است.

داورزنی افزود: قصد ما این نیست کمبودها را بگوئیم اما واقعیت این است اگر به ساختار فدراسیون‌ها توجه نشود با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم بود. اماکن ورزشی به شرکت توسعه واگذار شده و فدراسیون‌ها میلیاردها تومان بدهکارند. من فدراسیون والیبال برای لیگ ملت‌ها باید به شرکت توسعه اجاره بدهم. فدراسیون‌ها میلیاردها تومان به سازمان مالیاتی بدهکارند، تعدادی از دوستان ممنوع الخروج هستند و دولت هنوز نتوانسته این مشکل را حل کند. از یک طرف می‌گویند شما دولتی هستید از طرف دیگر این مشکلات را می‌بینیم. یکی از بحث‌های جدی تعیین تکلیف ساختاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول