اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خدمات متفاوت موکب حضرت ابوالفضل‌ (ع) بمی‌ها در اربعین امسال

مسئول موکب حضرت ابوالفضل‌ (ع) بم گفت: اربعین امسال که از حضور در مراسم پرفیض پیاده‌روی اربعین حسینی محروم شده‌ایم، با برپایی موکب در شهر بم خدمات منسجمی از جمله طبخ و توزیع غذا در مناطق محروم شهر و خدمات پزشکی به نیازمندان ارائه خواهیم کرد.

خدمات متفاوت موکب حضرت ابوالفضل‌ (ع) بمی‌ها در اربعین امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالحسین رحیمی جانشین ستاد بازسازی عتبات استان کرمان در جمع خواهران موکب ابوالفضل‌العباس شهرستان بم با عنوان "دختران حاج قاسم" اظهار داشت: راه‌اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌منظور بازسازی حرم‌های مطهر در عراق و تحکیم وحدت دو ملت بزرگ شیعه در ایران و عراق از جمله اهداف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل و فعالیت ستاد بازسازی عتبات، کارهای بزرگی در رابطه به حرمین مطهر در عراق انجام شد که از آن جمله می‌توان به ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف، طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) و مقاوم‌سازی و لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر، طرح ترمیم مناره‌ کج شده‌ حرم کاظمین، اتصال سرداب‌های حرم سیدالشهدا و بازسازی و توسعه‌ حرم امامین عسکریین(ع) اشاره کرد.

رحیمی اظهار داشت: یکی از خدمات این شهید بزرگوار برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در زمانی بود که داعش در عراق حضور فعال داشت و این آئین جهانی بدون کوچک‌ترین مشکل برگزار می‌شد.

در این مراسم که به‌منظور آشنایی خواهران موکب حضرت ابوالفضل‌العباس شهر بم با پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات استان کرمان برگزار شد، محمد بیدشکی معاونت فرهنگی ستاد نیز به بیان توضیحاتی پیرامون چگونگی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان پرداخت و گفت: همه‌ هزینه‌های انجام پروژه‌های بازسازی عتبات از محل نذورات مردمی تامین می‌شود و در بحث طلاکاری گنبد حرم مطهر سیدالشهدا، عاشقان آن حضرت از کرمان، ایران و سایر کشورها مشارکت کرده‌ و می‌کنند و هزینه‌های ساخت گنبد را مردم مومن و متدین استان کرمان تامین کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن میرزاده مسئول موکب حضرت ابوالفضل‌العباس بم نیز با بیان اینکه این خواهران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، جهادی، رسانه‌ای، پزشکی و اجتماعی فعالیت دارند، افزود: گرچه در اربعین امسال از حضور در مراسم پرفیض پیاده‌روی اربعین حسینی محروم گشته‌ایم، لیکن با برپایی موکب در شهر بم خدمات منسجمی به مردم ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: امسال در ایام اربعین حسینی به مدت 5 شبانه‌روز با طبخ غذا و توزیع در مناطق محروم شهر بم و همچنین ارائه خدمات پزشکی به نیازمندان با ویزیت رایگان، فعالیت خواهیم داشت.

بازدید از کارگاه ساخت گنبد و زیارت اتاق تربت از دیگر برنامه‌های خواهران موکب بم بود که با توضیحات مسئولین مربوطه انجام شد.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول