اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فعال بودن 45 خانه هلال در ایلام/ بهره مندی بیش از 6 هزار از شهروندان از آموزش‌های همگانی هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، گفت: با افتتاح 18 خانه هلال در هفته دولت، هم اکنون 45 خانه هلال در سطح استان ایلام، فعال است.

فعال بودن 45 خانه هلال در ایلام/ بهره مندی بیش از 6 هزار از شهروندان از آموزش‌های همگانی هلال احمر

علی‌اصغر علی‌اکبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در حال حاضر 45 خانه هلال در سطح استان فعال است، که از این میزان تعداد ۱۸ خانه هلال همزمان با هفته دولت در مناطق روستایی استان، افتتاح شد.

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن این استان، راه اندازی خانه‌های هلال در سطح روستاها و شهرستان‌های استان ضروری است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با بیان اینکه خانه‌های هلال باید هدفمند و با هدف ماندگاری فعالیت‌های آن‌ها راه اندازی و فعال شوند، گفت: کیفی بودن تمامی فعالیت‌های خانه‌های هلال از دغدغه‌های اصلی و مهم جمعیت هلال احمر استان است.

علی‌اکبری ادامه داد: از ابتدای مردادماه تا کنون 2 هزار نفر در خانه‌های هلال آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا گرفته تا در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای هلال احمر به خود، خانواده و مردم روستا کمک کنند.

وی بیان کرد: در خانه‌های هلال روستایی کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در چهار رده سنی کودکان( ۸ تا ۱۲ سال) ، نوجوانان( ۱۳ تا ۱۸سال) ، جوانان(  ۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان( بالای ۳۶ سال) برگزار می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۴۴۸ نفر از شهروندان این استان از آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شدند.

وی بیان داشت: برابر قانون آموزش‌های عمومی و همگانی امداد و نجات وظیفه هلال احمر است که هر ساله با کمک دستگاه‌های اجرایی، NGOها، تشکل‌های مردمی و کانون‌های مختلفی که در سطح استان داریم این آموزش‌ها اجرا می‌شود اما امسال به خاطر محدودیت‌هایی که به خاطر کرونا وجود داشت اغلب آموزش‌های همگانی حضوری به صورت ۱۰ نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیشتر در فضای مجازی برگزار شد.

علی‌اکبری ادامه داد: هر گروه از مردم، دستگاه‌ها، NGOها و تشکل‌ها در صورت اعلام آمادگی، کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط این جمعیت برای آنها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول