اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

سارقان مسلح «کرونایی» در دام پلیس+ جزئیات

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارقان مسلحی خبر داد که تحت عنوان مأمور کرونا و به بهانه ‌ضدعفونی وارد منزل مالباختگان شده و سرقت ‌کرده بودند.

سارقان مسلح «کرونایی» در دام پلیس+ جزئیات

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،‌ معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی از دستگیری افرادی‌ خبرداد که تحت عنوان مامور کرونا و به قصد ضدعفونی کردن منازل، وارد خانه های مردم شده و اموال آنان را به سرقت می بردند.

  برپایه این گزارش اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز بیماری کرونا و افزایش استرس مردم، چهار نفر تحت پوشش انجمن های مردم یاری و به بهانه سم پاشی و ضدعفونی کردن برای مقابله با ویروس کرونا به منزلی واقع در غرب تهران وارد می شوند.

این‌ افراد با تهدید سلاح کمری و سلاح سرد، با بستن دست و پای اهالی ساختمان اقدام به سرقت مسلحانه و ربودن طلا و وجوه نقد از مالباختگان به ارزش تقریبی یکصد و پنجاه میلیون تومان و خودروی سواری پژو پارس متعلق به صاحب منزل، می کنند. 

براین‌‌ اساس‌‌ تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه حاضرمی‌شوند.‌

کارآگاهان‌‌ پس از تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته مستقر در مسیر ورود و خروج سارقان و‌ فرار آنان از صحنه، تحرکات چهار جوان را‌‌ که در حوالی منزل مذکور، پرسه زده و سپس سوار بر یک دستگاه خودروی سواری تیبا محل را ترک می کنند، به عنوان قوی ترین فرضیه پلیسی مورد رصد قرار‌ می‌دهند.

درنهایت با اقدامات پلیسی و فنی و با بهره گیری از امکانات نوین مخابراتی، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با اجرای ‌چهار عملیات پلیسی منسجم و همزمان چهار متهم در محدوده پیکان شهر و مسعودیه شناسایی و دستگیر شدند.

در بازرسی از منزل متهمان یک قبضه سلاح غیر واقعی طرح لاما، مقادیری قطعات لوازم خودروی _احتمالا مسروقه_ و مقادیری از طلاهای مالباختگان به ارزش ریالی تقریبا پنجاه میلیون تومان و خودروی سواری پژو پارس مسروقه کشف و ضبط شد.

در ادامه، برای دستگیری سایر همدستان احتمالی، با اقدامات فنی و تعقیب، یک متهم دیگر که متواری بود نیز مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت‌که با ایجاد یک قرار صوری، در نهایت وی نیز در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و به طرح ریزی سرقت و مشارکت در جرم، اعتراف کرد.

سرهنگ ‌کارآگاه ‌مرتضی‌ ‌نثاری معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی و کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی و دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول