اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهره‌مندی 10 درصدی از شبکه دولت در سوادکوه/سلامت اداری با شبکه دولت

سیاست اداره مخابرات آن است که همه ادارات و نهاد‌ها به شبکه دولت متصل شوند اما بررسی میدانی ادارات و نهاد‌های سوادکوه بیانگر 80 درصد بستر‌سازی و 10 درصد بهره‌مندی از شبکه دولت در سوادکوه است.

بهره‌مندی 10 درصدی از شبکه دولت در سوادکوه/سلامت اداری با شبکه دولت

خبرگزاری فارس مازندران ـ عمران اکبرنژاد|برای افزایش سرعت و کاهش هزینه و تسهیل در فعالیت اداری از سال ۱۳۷۶ شبکه دولت برای تبادل اطلاعات و مکاتبات در سطح کشور راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۸۰ اتصال ادارات کل استانی هم آغاز شد و در مهر‌ماه ۱۳۸۸ الزام استفاده از شبکه دولت برای تبادل مکاتبات و اطلاعات بین ادارات و نهاد‌ها انجام شد.

* سلامت اداری با شبکه دولت

گسترش شبکه دولت از سال ۱۳۸۸ در سطح شهرستان‌ها آغاز و تا سال ۱۳۹۳ ادامه داشت، شبکه دولت، مهم‌ترین شبکه ارتباطی بین‌دستگاهی است که سلامت اداری و شفافیت در فرایند فعالیت‌های رسمی را در دستور کار خود دارد.

افزایش سرعت، صحت و امنیت اطلاعات، استاندار‌سازی ارتباطات، تأمین امنیت اطلاعاتی کشور و استفاده عموم از آن برای تسریع در ارتباط با ادارات و نهاد‌ها و کاهش هزینه‌ها از اهداف اصلی شبکه دولت است.

*پایداری در وضعیت اینترنت مازندران

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در این زمینه با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مدارس ما متصل به اینترنت پرسرعت شدند و تقویت شبکه دسترسی مردم به اینترنت در منازل هم در دستور کار ما قرار دارد، گفت: پهنای باند استان مازندران از ۲۰ گیگا‌بایت به ۴۰ گیگا‌بایت افزایش یافت.

رسول علی‌اصغر‌پور با بیان اینکه هر پهنای باند تقاضا‌شده را ارائه می‌کنیم، افزود: شرایط اینترنت مازندران پایدار است و ۱۲۰ روستای استان از ۵ تا ۲۰ برابر افزایش باند داشتند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا، شیرینی اتفاقات خوب مخابراتی استان مازندران را گرفت، خاطر نشان کرد: فیبر نوری بهتر‌ین راه برای تأمین پهنای باند روستا‌ها است.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران از پیگیری اجرای کامل طرح شبکه دولت در استان مازندران با همکاری ادارات و نهاد‌های مرتبط خبر داد.

*اتصال ۸۰ درصد ادارات و نهاد‌های سوادکوه به شبکه دولت

رئیس اداره مخابرات شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه شبکه دولت زیر‌مجموعه طرح دولت الکترونیک است، گفت: زیر‌ساخت و بستر شبکه دولت توسط وزارت ارتباطات تأمین می‌شود.

 

جعفر محسنی با بیان اینکه طرح شبکه ملی اطلاعات هنوز به مرحله بهره‌برداری کامل نرسید، افزود: شبکه دولت سابقه ۲۰ ساله دارد و مقرر شده بود که مراسلات و نامه‌های ادارات و نهاد‌ها از طریق این شبکه برقرار شود.

وی با بیان اینکه مردم هم از طریق دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند نامه‌های خود را به ادارات و نهاد‌ها ارسال و کد رهگیری دریافت کنند، خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد ادارات و نهاد‌های شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به شبکه دولت متصل هستند.

محسنی اظهار کرد: سیاست اداره مخابرات آن است که همه ادارات و نهاد‌ها به شبکه دولت متصل شوند و به این منظور نامه‌نگاری‌هایی با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام دادیم.

رئیس اداره مخابرات شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه عدم وجود تجهیزات انتهایی طرح شبکه دولت شامل سیستم رایانه و مودم باعث شد تا دهیاری‌ها در حد انتظار از شبکه دولت استفاده نکنند، بیان کرد: جلوگیری از چاپ و ارسال کاغذی مکاتبات، حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان برای تولید کاغذ، عدم مراجعه حضوری تعداد قابل توجهی از مراجعان با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا و سرعت در پیگیری از امتیازات استفاده از شبکه دولت است.

وی گفت: شبکه دولت پیوند سامانه‌های بین ادارات و نهاد‌ها محسوب می‌شود و کارایی مناسبی در تسهیل فرایند اداری دارد.

*۸۰ درصد بستر‌سازی و ۱۰ درصد بهره‌مندی از شبکه دولت در سوادکوه

آمار‌های شرکت مخابرات استان مازندران از تلاش نتیجه‌محور در فعالیت‌های مرتبط است و برنامه‌های هم بیانگر آمادگی مخابرات برای بستر‌سازی‌های لازم در اجرای کامل شبکه دولت است،هر‌ چند بستر شبکه دولت در شهرستان سوادکوه برای بیش از ۸۰ درصد ادارات و نهاد‌ها آماده شده‌ است ولی بررسی میدانی از ادارات و نهادهای شهرستان سوادکوه بیانگر استفاده کمتر از ۱۰ درصد از آنان از این شبکه است.

ضعف در سیستم‌های رایانه‌ای و تجهیزات مرتبط، کمبود نیروی متخصص، اولویت پایین به ارباب‌رجوع در ادارات و نهاد‌ها برای تسریع در فعالیت‌ها، عدم اعتماد عمومی به سامانه‌های غیرحضوری و عدم اجبار اداری برای لزوم استفاده از شبکه دولت را می‌توان از موانع بهره‌مندی از شبکه دولت ذکر کرد.

استفاده بهینه از سامانه شبکه دولت می‌تواند مقدمه‌ای بر سرعت فرایند اداری مطالبات مردمی و کاهش هزینه‌ها باشد و دست‌یابی به این هدف با فرهنگ‌سازی و تأکید‌های اداری قابل دست‌یابی است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول