اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهدا با تربیت حسینی طاغوت را از بین بردند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تربیت شهدا در مکتب حسینی طاغوت را از بین برد.

شهدا با تربیت حسینی طاغوت را از بین بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در مراسم «هر کوچه یک حسینیه» در مقابل منزل سردار شهید حاج میرزا سلگی اظهار کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) حضرت زینب(ع) با خطبه های خود کاری کرد که آبروی خلافت یزید رفت و یزیدیان نیز رسوا شدند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما به تأسی از مکتب زینب(س) زلزله‌ای به راه انداخت و کاخ سفید و کاخ شوروی آن زمان را در هم ریخت گفت: باید همیشه در مسیر سیره اهل بیت(ع) قدم برداشت تا سعادت دنیوی و اخروی نصیب مردم و جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شام در آن دوران درگیر تجملات بود افزود: در آن دوران از نظر ساختار سیاسی اسلام، امامت و ولایت نه تنها در حکومت حذف شده بود که حتی این نوع حکومت‌داری خلافت هم نبود و مصداق سلطنت بود.

وی با بیان اینکه معاویه معتقد بود چون با امپراطوری رم در ارتباط است باید این طور زندگی کند بیان کرد: هر جامعه‌ای که همانند معاویه با تفکر طاغوتی اداره شود، شرایط برای امام سخت می‌شود حالا مهم نیست نام آن جامعه چه باشد.

شعبانی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در مدت ۱۰ روز در شام تمام نقشه‌های ۵۰ ساله معاویه را نقش بر آب کرد، خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگ به ظاهر اسیر بود، اما آنچنان با صلابت و شجاعت برخورد می‌کنند که گویی ایشان در آن دوران امیری کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: صدام در خاطرات خود عنوان کرده بود که اقدامات دو نفر در طول تاریخ همراه با اشتباه بود یکی از آنها یزید به خاطر به شهادت نرساندن حضرت زینب(س) و دیگری شاه ایران که امام خمینی(ره) را ترور نکرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نگاه و تفکر شهدای ما همان نگاهی بود که کاخ معاویه را بر هم ریخت، گفت: شهدای ما همچون شهید سلگی با تربیت شدن در مکتب اباعبدالله(ع)، توانستند کاخ طاغوت را خراب کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با نفس قدسی خود جوانان 20 تا 30 ساله را متحول کرد افزود: دفاع مقدس را باید استمرار جریان کربلا دانست، چرا که راه شهدای ما همان راه اباعبدالله(ع) بود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول