اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ارمنستان مدعی استفاده آذربایجان از بمب‌های خوشه‌ای اسرائیلی شد

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان از راکت‌های حاوی بمب‌ خوشه‌ای ساخت رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند.

ارمنستان مدعی استفاده آذربایجان از بمب‌های خوشه‌ای اسرائیلی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آرتسرون هوهانیسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان با انتشار تصاویری در صفحه فیس بوک خود نوشت که ارتش جمهوری آذربایجان از راکت‌های حاوی بمب خوشه‌ای و لانچرهای ساخت اسرائیل در جنگ قره‌باغ کوهستانی بهره می‌برد.

او با انتشار بقایای این راکت‌ها مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان از راکت‌اندازهای LAR-160 ساخت اسرائیل استفاده می‌کند و بمب‌های خوشه‌ای غر نظامیان را هدف قرار می‌دهند.

برخی کاربران ارمنی نیز تصاویری از سقوط این راکت‌ها منتشر کرده‌اند که در یک مورد، یکی از خمپاره‌ها عمل نکرده و در تصویری دیگر بخشی از یک خانه تخریب شده است.

راکت‌های حاوی بمب خوشه‌ای از سوی برخی نهادهای بین‌المللی ممنوعه اعلام شده‌اند. این نوع بمب‌ها در تعداد بسیار بالا در سطح وسیعی پخش می‌شوند و برای غیرنظامیان بسیار خطرناک است.

 

روز پنج شنبه هفته گذشته نیز ارمنستان سفیر خود در فلسطین اشغالی را برای رایزنی در خصوص آنچه «انتقال سلاح‌های اسرائیلی به آذربایجان» خوانده شده فراخواند.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان نیز گفته است: «صادرات تازه‌ترین تسلیحات از اسرائیل به آذربایجان اقدامی غیر قابل قبول برای ما است».

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شد.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول