اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اعمال حالت اشتغال برای جانبازان اعصاب و روان

جمعی از نمایندگان مجلس اقدام به تهیه طرحی کرده‌‌اند که بر اساس آن بنیاد شهید مکلف است بیماران اعصاب و روان فاقد مدارک بالینی،‌ که دارای درصد جانبازی ناشی از تبعات جنگ بوده و بستری شده و می‌شوند را حالت اشتغال قلمداد کند.

اعمال حالت اشتغال برای جانبازان اعصاب و روان

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح تعیین تکلیف جانبازان اعصاب و روان فاقد مدرک بالینی چندی پیش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

در این طرح آمده است بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است با تأیید مراکز اعصاب و روان وابسته به خود بیماران اعصاب و روان فاقد مدارک بالینی را که دارای درصد جانبازی ناشی از تبعات جنگ بوده و به صورت مکرر در این مراکز بستری شده و می‌شوند را حالت اشتغال قلمداد کند.

متن طرح تعیین تکلیف جانبازان اعصاب و روان به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضای 44 نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

بسیاری از پزشکان متخصص اعصاب و روان آشنا با مقوله جنگ معتقدند عوارض اعصاب و روان ناشی از ضایعات جنگ معمولا یک تا چند سال بعد خود را نشان می‌دهد. از سویی بخشی از جانبازان بستری در مراکز اعصاب و روان بنیاد شهید و امور ایثارگران را جانبازانی تشکیل می‌دهند که علی رغم داشتن درصدهای ناچیزی به سبب سایر جراحت‌های جنگ و وضعیت نامتعادل روحی و روانی به دلیل دارا نبودن مدارک بالینی مرتبط فاقد درصد جانبازی ضایعه اعصاب و روان می‌باشند.

این گروه از جانبازان در دوره‌های درمانی مختلف به سبب ناراحتی‌های مزمن روحی و روانی و درخواست خانواده‌های آنان در این مراکز تحت درمان قرار می‌گیرند. ناگفته پیداست که اغلب این افراد قادر به کار نبوده و یا کسی حاضر به استخدام آنان نمی‌باشد. در نتیجه این جانبازان ممر درآمدی نداشته و به شدت با فقر و تنگدستی دست و پنجه نرم می‌کنند و خانواده‌های آنان در وضعیت تأسف آور زندگی می‌کنند.

لذا با عنایت به اینکه اصل جانبازی این افراد محرز، بستری بودن آنان در مراکز اعصاب و روان مستمر، شناخت کادر درمانی مراکز اعصاب و روان بنیاد شهید و امور ایثارگران از آنان کافی و فقر و اعسار این جانبازان نیز مشخص است، سامان دادن به وضعیت افراد مشمول امری ضروری است.

لذا طرح زیر جهت طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

عنوان طرح

طرح تعیین تکلیف جانبازان اعصاب و روان فاقد مدرک بالینی

ماده واحده - بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است با تأیید مراکز اعصاب و روان وابسته به خود بیماران اعصاب و روان فاقد مدارک بالینی را که دارای درصد جانبازی ناشی از تبعات جنگ بوده و به صورت مکرر در این مراکز بستری شده و می‌شوند را حالت اشتغال قلمداد نماید.

محمدحسین فرهنگی - روح اله عباس پور - محمدرضا رضائی کوچی - منصور آرامی - محمدصالح جوکار - سیدجواد حسینی کیا - ابراهیم رضائی - احمد حسین فلاحی - علی علی زاده - على اکبر علیزاده برمی - جلال محمودزاده - محمد باقری - فریدون حسنوند - صدیف بدری - علی رضائی - جعفر قادری - ذبیح الله اعظمی ساردوئی - مالک شریعتی نیاسر - حسینعلی حاجی دلیگانی - علی خضریان - رضا حاجی پور - نصراله پژمان فر - کمال علییور خنکداری - على بابائی کارنامی - حسینعلی شهریاری - بهروز محبی نجم آبادی - سید ناصر موسوی لارگانی - محمدمهدی فروردین - احسان آرگانی - کمال حسین پور - حسن نوروزی - ابوالفضل ابوترابی - سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی - سلمان اسحاقی - حسین میرزائی ۔ رجب رحمانی - جعفر راستی - الهویردی دهقانی - علی زنجانی حسنلوئی - فاطمه محمدبیگی - بهزاد رحیمی - محمدنقی نقدعلی - غلامعلی کوهساری - انور حبیب زاده بوکانی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول