اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: جدیت هشدارها درباره عواقب اعزام تروریست به سوریه برای دنیا روشن شد

سفیر سوریه در روسیه گفت که با انتقال تروریست‌ها از سوریه به قره باغ توسط ترکیه، جدیت هشدارهای مکرر دولت دمشق ثابت شد که به جامعه جهانی تاکید می‌کرد فرستادن تروریست به سوریه تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است،

دمشق: جدیت هشدارها درباره عواقب اعزام تروریست به سوریه برای دنیا روشن شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر سوریه در روسیه، ترکیه را مسئول اعزام تروریست‌ها از سوریه به درگیری‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» دانست.

«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» روسیه درباره اخبار حاکی از اقدام  آنکارا در انتقال شبه نظامیان از سوریه به منطقه قره باغ گفت: این اطلاعات، بی تردید ثابت می‌کند که دولت دمشق حق داشت که همیشه هشدار می‌داد، گروه‌های تروریستی که طی ۹ سال اخیر برای بی ثبات کردن سوریه به این کشور اعزام شدند، تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است و سوریه ایستگاه آخر آنها نخواهد بود.

حداد گفت: چنین اتفاقاتی که مغایر با قواعد و قوانین بین المللی است، مستلزم موضع بین المللی بازدارنده‌ای است؛ به خصوص که سوریه هم بارها بر ضرورت مبارزه با تروریسم بین المللی و مجازات گردانندگان تروریست‌ها و در راس آنها نظامیان اشغالگر ترکیه تاکید کرده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم روز پنجشنبه گفت که مسکو اطلاعات موثقی در اختیار دارد، مبنی بر اینکه  شماری شبه نظامی از سوریه به قره باغ برای نبرد به نفع یکی از طرف‌های مناقشه انتقال یافته‌اند.

برخی رسانه‌های روسیه هم طی روزهای اخیر گزارش دادند که جمهوری آذربایجان شماری از شبه نظامیان در سوریه را با کمک ترکیه به این کشور منتقل کرده و این افراد در درگیری‌های مسلحانه در قره باغ حضور دارند.

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی از انتقال شبه نظامیان از سوریه به قره باغ گفت که این اقدامات منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه مورد مناقشه می‌شود و حتی تهدیدهای بلندمدت برای امنیت کشورهای منطقه ایجاد می‌کند.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شده است.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول