اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

جهانگیری: دولت در تلاش است فشار‌ها بر مردم را کاهش دهد

معاون اول رئیس جمهور عصر امروز با دو نفر از مراجع عظام تقلید و همچنین نماینده آیت الله سیستانی در ایران به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

جهانگیری: دولت در تلاش است فشار‌ها بر مردم را کاهش دهد

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز با دو نفر از مراجع عظام تقلید و همچنین نماینده آیت الله سیستانی در ایران به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در تماس با آیت الله علوی گرگانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: سخنان و رهنمودهای مراجع عظام تقلید همواره در مسایل مختلف به خصوص در زمان شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه آمریکا، برای دولت راهگشا بوده است.

معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد با تلاش های دولت، دعای علما و مراجع تقلید و مشارکت مردم بتوانیم در مدیریت بیماری کرونا و مقابله با تحریم ها موفق شویم.

آیت الله علوی گرکانی نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از اقدامات و تلاش های دولت گفت: همواره دعاگوی دولت و مسئولین هستم تا بتوانند به وظایف خود در مسیر خدمت رسانی به جامعه عمل کنند.

وی از جهانگیری خواست سلام ایشان را به رییس جمهور ابلاغ کند و برای دولت و خدمتگزاران مردم آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

جهانگیری: دولت در تلاش است فشار‌ها بر مردم را کاهش دهد

همچنین جهانگیری در گفت و گو با  آیت الله العظمی جعفر سبحانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: امسال به دلیل شرایط کرونایی مردم مجبور هستند مراسم اربعین را به شکلی متفاوت از سال های گذشته برگزار کنند.

جهانگیری همچنین گزارشی از عملکرد دولت در مقابله با تحریم ها و مدیریت بیماری کرونا ارائه و خاطرنشان کرد: دولت همواره از سخنان راهگشای مراجع تقلید در مقابله با کرونا استفاده کرده است.

آیت الله العظمی سبحانی نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از تلاش های دولت، بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد و گفت: وظیفه همگان است که به دستورالعمل های بهداشتی و درمانی به صورت جدی توجه کنند.

این مرجع تقلید افزود: در شرایط فعلی مرجع اصلی تصمیم گیری ها، جامعه پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا است و لازم است با تشدید مراقبت ها و محدودیت ها از افزایش ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری شود.

آیت الله سبحانی ادامه داد: ‌در شرایط فعلی و به دلیل شیوع کرونا حضور در پیاده روی اربعین جایز نیست و در این خصوص اطلاعیه ای در روزهای آینده صادر خواهم کرد.

*حضرت آیت الله العظمی سیستانی نماد عقلانیت و درایت مرجعیت هستند

معاون اول رئیس جمهور همچنین در تماس تلفنی با آیت الله شهرستانی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: حضرت آیت الله العظمی سیستانی نماد عقلانیت و درایت مرجعیت هستند که امیدواریم با رهنمودهای ایشان و سایر مراجع عظام تقلید بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به فشارها و مشکلات ناشی از تحریم ها تصریح کرد: تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا فشارهای سنگینی را بر معیشت مردم وارد کرده که امیدواریم بتوانیم با تلاش های مضاعف، مشارکت مردم و دعای مراجع عظام تقلید این مشکلات را از پیش روی کشور برداریم.

آیت الله شهرستانی نیز در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های دولت برای مقابله با تحریم ها و مدیریت بیماری کرونا اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر شاهد از بین رفتن بیماری کرونا باشیم و بتوانیم توفیق زیارت حرم امام حسین(ع) را پیدا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول