اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه شرق مازندران

تلاش برای رسیدن به جایگاه مناسب در زیرساخت، از دغدغه‌های همیشگی و دائم دولت‌های مختلف بوده است و اکنون هم بهبود شاخص برخورداری و بهره‌مندی شرق مازندران نیازمند زیرساخت است؛ مسأله‌ای که امروزه در شرق مازندران و بهشهر از آن بی‌بهره‌ایم.

لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه شرق مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همگام با سرمایه‌گذاری مناسب، منجر به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه خواهد  شد و برهمین اساس این روزها فراهم ساختن زیرساخت مهمترین دغدغه مسؤولان برای توسعه است.

بهسازی و نوسازی محورهای ارتباطی روستایی، گامی مهم برای توسعه همه جانبه است و با ایجاد راه مناسب می‌توان ضمن ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس ایجاد کرد.

توسعه مسیرهای ارتباطی در روستاها در راستای فراهم کردن زمینه برای دسترسی روستاییان به امکانات موردنیاز و تامین رفاه و آسایش آنان، از شاخصه‌های توسعه مناطق به شمار می‌رود که در شهرستان بهشهر با قوت در حال انجام است تا این توسعه با سرعت بیشتری اتفاق افتد.

فراهم نبودن زیرساخت و مهاجرت از روستاها

فرماندار بهشهر با اعلام اینکه متاسفانه بهشهر از بسیاری از زیرساخت‌ها بی‌بهره است و همین عاملی مهم برای مهاجرت است؛ گفت: فراهم نبودن زیرساخت منجر به مهاجرت از روستاها شده است.

 

هادی خنجری در جلسه بررسی مشکلات راههای بهشهر با اشاره به برخی نارسایی‌ها و مشکلات، اظهار داشت: آسفالت روستاها از دغدغه جدی بسیاری از روستاهای ماست و در برخی از روستاها با وجود اینکه شن‌ریزی انجام شده اما آسفالت نشده است؛ دوباره کاری شده و باید از نو شن‌ریزی شود.

وی ادامه داد: قول قیر روستاهای یانه‌سر و عبدالهی گرفته شده و آسفالت 1.5 کیلومتر باقی مانده است و همچنین آسفالت یخکش به پاسند به عنوان شاهراه ارتباطی، جاده سه راهی متکازین به پارچ، روستای فت‌کش و پابند، جاده کنت و پل کیاسر از ضرورت‌های مهمی است که تا فرا رسیدن فصل سرما باید به سرانجام برسد.

فرماندار بهشهر یادآور شد: امنیت جان مردم برای ما مهم است و تلاش داریم تا آسفالت و بهسازی بهشهر به زاغمرز و رستمکلا به بندر با رفع معضلات پیش رو اجرایی شود.

حق‌السهم شرق مازندران از صنایع و اشتغال مشخص شود

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شرق مازندران سالیان سال است که مشکلات ناشی از صنایع را تحمل کرده‌اند و مطالبه دارند و باید حق‌السهم مردم شهرستان بهشهر و شرق مازندران از صنایع و اشتغال مشخص شود.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: در طول سال‌های مختلف سهم مردم ما از نیروگاه به جز باران اسیدی و از بین بردن محصولات کشاورزی و باغی چه بوده است؟ بندر امیرآباد ه خیری برای ما دارد وقتی جوانان ما بیکار هستند و اشتغال‌زایی مناسب برای فرزندان ما ایجاد نشده است؟ و شبه جزیره میانکاله چه خیر و برکتی برای مردم ما دارد که آن را بسته‌اند و اجازه ورود به بومیان داده نمی‌شود؟!

 

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه همه ساحل شرق مازندران در اختیار صنایع است؛ خاطر نشان کرد: کل ساحل شرق مازندران را به بهانه صنایع از دست داده‌ایم و مردم ما نجابت به خرج دادند و اکنون مطالبه دارند و سهم این مردم باید پرداخت شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حرکت کند جاده‌سازی و راه‌سازی در شرق مازندران گفت: راه بهشهر به زاغمرز حدود دو دهه باقی مانده است و به جاده مرگ تبدیل شده است و مقرر شد که 5 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص و این جاده بهینه‌سازی شود که امیدواریم مسؤولان با دقت نظر بیشتری وارد عمل شوند.

شریعتی ادامه داد: پل کیاسر و پل سد گلورد از نیازهای مهم و ضروری برای منطقه است که گفته می‌شود پل سد گلورد در حال ساخت در ماشین‌سازی اراک است و باید ببینیم و در بازدید مشخص شود که در چه جایگاهی از ساخت و ساز است و مردم حلاوت استفاده از این پل را بچشند.

وی همچنین با اشاره به رشد بالای بیکاری در شرق مازندران افزود: شرق مازندران در شاخص بیکاری از استان بالاتر است و 60 هزار نفر از جمعیت 330 هزارنفری بهشهر، نکا و گلوگاه در دفاتر کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند و این شایسته این منطقه با این صنایع نیست.

وی گفت: بحث بیکاری و عقب‌ماندگی در راه، دغدغه همیشگی شرق مازندران است و عقب‌ماندگی راه بدون ایجاد یک ستاد مستقل جدای از استان امکان‌پذیر نیست و لذا باید با فرماندهی استاندار مازندران، این ستاد برگزار و چاره‌اندیشی شود.

بهبود شاخص بهره مندی شرق مازندران نیازمند زیرساخت

معاون عمرانی استاندار مازندران هم  در جلسه بررسی مشکلات راههای بهشهر با بیان اینکه زیرساخت منطقه شرق مازندران و شهرستان بهشهر از اولویت بالا برخوردار است، گفت: باید شاخص بهره‌مندی افراد در این مناطق افزایش یابد .

مهدی رازجویان اظهار کرد: تعیین تکلیف راه دسترسی بالادست و مناطق هزارجریب و یانه‌سر بهشهر، ترمیم راههای دسترسی ، تلاش برای اقدام ملی مسکن و واگذاری به افراد واجد شرایط، تلاش برای به سرانجام رساندن راههای مبتنی به بندرامیرآباد از بهشهر و رستمکلا از اولویت‌های مهم ماست.

وی در بین مدیران کل و مدیران شهرستان بهشهر افزود: با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است؛ باید در مدت یکماه آینده، وضعیت راههای روستایی و آسفالت آن در شهرستان بهشهر، تعیین تکلیف و اطلاع رسانی شوند.

 

معاون عمرانی استاندار همچنین شرق مازندران را دارای اولویت مهم گردشگری دانست که باید در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تلاش شود.

رازجویان یادآور شد: بخش نرم‌افزاری گردشگری در بهشهر همچون برگزاری تورها و اطلاع‌رسانی و نمایشگاه‌ها برگزار است اما باید برای بخش سخت‌افزاری و تلاش برای آزادسازی صفی‌آباد تلاش شود.

وی گفت: پل سد گلورد نیاز اساسی روستاهای بالادست بهشهر و راه ارتباطی مهم برای منطقه است که باید کنترل دقیق بر ساخت و ساز پل در ماشین‌سازی اراک انجام و با تکمیل جاده دسترسی مورد نیاز، عرشه به محل حمل و جانمایی شود و مشکلات مردم در این بخش برطرف شود.

انتهای پیام/86002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول