اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مصطفی الکاظمی: آمریکا در اشغال عراق در دام اشتباهات بزرگی افتاد

نخست وزیر عراق ضمن بیان اینکه آمریکا طی اشغال عراق اشتباهات بزرگی مرتکب شده است، درباره اینکه آمریکا تهدید به بستن سفارتخانه خود در بغداد کرده باشد، گفت که عراق تهدید از سوی هیچ کشوری را نمی‌پذیرد.

مصطفی الکاظمی: آمریکا در اشغال عراق در دام اشتباهات بزرگی افتاد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با شبکه العراقیه به تشریح اوضاع کلی کشورش و برنامه‌های دولت خود برای مقطع پیش رو پرداخت.

«مصطفی الکاظمی» گفت : دولت فعلی  در نتیجه واقعیت اجتماعی عراق ایجاد شده است و اعتراضات اکتبر نمایانگر یک مرحله اساسی در تاریخ عراق است و دلیل اصلی وجود این دولت است.

وی افزود:  دولت فعلی، دولت راه‌حل است نه دولت بحران‌ها و هدف دولت فعلی رسیدن به انتخابات زود هنگام ، عادلانه و شفاف است و از همان روز اولی که دولت را تحویل گرفتیم تیر اتهام‌ها به سوی من نشانه رفت.

وی افزود:  قانون اساسی عراق می‌گوید دولت باید بهترین روابط را با کشورها در راستای منافع عراق داشته باشد و روابط با واشنگتن مبتنی بر منافع است.

الکاظمی تاکید کرد: باید از منافع مشترک با آمریکا در زمینه‌های اقتصادی، آموزش، بهداشت و امنیت حفاظت کرد، اگرچه آمریکا در طی مرحله اشغال عراق در دام اشتباهات بزرگی افتاد.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه هیچ تهدیدی از سوی آمریکا درباره بستن سفارتخانه خود در عراق دریافت نکرده است، گفت: ما هیچ تهدیدی از جانب هر کشوری که باشد، هرگز نخواهیم پذیرفت.

او در عین حال گفت: ما به جایی رسیده‌ایم که آمریکا نسبت به وضعیت امنیت هیات‌های دیپلماتیکش در عراق نگران است.

الکاظمی درباره اوضاع اقتصادی کشورش هم گفت: بحران اقتصادی کنونی در تاریخ عراق بی‌سابقه بوده و هرج و مرجی که عراق شاهد است بازتاب سوء مدیریت در کشور  است. 

وی درباره اعتراضات خیابانی هم گفت: گروه‌هایی از تظاهرات‌ها سوء استفاده می‌کنند. ما نتایج تحقیق‌ها درباره همه شهدایی که توسط گروه‌های مرتکب جرایم نظام‌مند ترور شدند، اعلام خواهیم کرد.

الکاظمی درباره انتخابات زودهنگام هم گفت که اکثر گروه‌های سیاسی مخالف برگزاری انتخابات زودهنگام بودند، اما خود او بر این قضیه پافشاری کرده است.

نخست‌وزیر عراق همچنین از پارلمان خواست وضعیت حوزه‌های انتخابیه و قانون دادگاه فدرال را یکسره کند و تاکید کرد که انتخابات بدون دادگاه فدرال در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول