اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای حوضه آبخیز «قویجق» کلاله با اعتبار 177 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اجرای حوضه آبخیز «قویجق» در شهرستان کلاله با اعتبار 177 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

اجرای حوضه آبخیز «قویجق» کلاله با اعتبار 177 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، ابوطالب قزل‌سفلو در بازدید از حوضه آبخیز «قویجق» در شهرستان کلاله اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در راستای توسعه پایدار و حفاظت از منابع آبی در برخی از  حوزه‌های آبخیز الزامی است اجرای این پروژه‌ها علاوه بر مهار سیلاب‌های فصلی در کنترل گالی‌های منطقه نیز بسیار تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: اعتبار اجرای این پروژه‌ها در شهرستان کلاله حدود ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی است.

* حوضه‌های آبخیز حیاتی و استراتژیک هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: پروژه‌های آبخیزداری در افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌ها نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد.
قزل‌سفلو افزود: شتاب‌بخشیدن در تکمیل پروژه‌های آبخیزداری در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان با مشارکت مردم و آبخیزنشینان امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه حوضه‌های آبخیز حیاتی و استراتژیک هستند، خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال ۱۳۹۸ تعداد هشت پروژه بندخاکی، پنج سازه سنگ و ملاتی در روستای «قویجق»، ۶ بند خاکی در روستای «قره‌آقاج» سه سازه سنگ و ملاتی «گرگاندوز» و یک سازه بند خاکی حوزه «حاجی‌بیگ» شهرستان کلاله احداث کرده است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول