اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساخت پارک مشاهیر پرند غیرقانونی بود/ در سیل اخیر اقدام شرکت عمران به مردم خسارت زد

مدیر امور منابع آب شهرستان رباط‌کریم و بهارستان گفت: بستر مسیلی که پارک مشاهر پرند در آن ساخته شده جزو انفال است و کسی حق ندارد بدون اجازه از آن‌ بهره‌برداری کند.

ساخت پارک مشاهیر پرند غیرقانونی بود/ در سیل اخیر اقدام شرکت عمران به مردم خسارت زد

عبدالناصر ابراهیمی مدیر امور منابع آب شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار کرد: شرکت عمران پرند در مسیل شهر بدون اجازه امور آب پارک مشاهیر را احداث کرده است.

وی اعلام کرد: بستر این رودخانه که پارک مشاهر در آن ساخته شده جزو انفال است و کسی حق ندارد بدون اجازه از آن‌ بهره‌برداری کند.

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان تأکید کرد: شرکت عمران پرند باید قبل از اقدام به ساخت پارک مشاهیر طرح را به امور آب شهرستان می‌داد و آن را مصوب کرده و بعد از اجازه و کار کارشناسی این کار انجام می‌شد که متأسفانه این کار انجام نشده و بهره‌برداری و ساخت آن غیرقانونی است.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به این که این مسیل دارای چند تقاطع است، ادامه داد: یکی از آن‌ها پل قطار است که خروجی آب بزرگی دارد و یکی هم تقاطع مسیر چهار بانده که مسیر پبش‌بینی شده برای خروج آب بسیار کوچک است. 

وی افزود: احداث غیر اصولی ساخت این پارک توسط شرکت عمران منجر به سیل و خسارت‌های سنگین در بارندگی سال گذشته شده و ضرر سنگینی به خودروها و منازل مردم وارد شد. 

مدیر امور آب و منابع شهرستان یادآور شد: در این خصوص اخطارها و نامه‌نگاری‌های متعدد انجام شده ولی مورد توجه قرار نگرفته است.

ابراهیمی در پاسخ به این سوأل که با توجه به پاییز و زمستان در پیش اگر حادثه سیل گذشته اتفاق بیافتد مسؤول چه کسی خواهد بود گفت: شرکت عمران مسؤول خواهد بود و باید خسارت‌های وارده را جبران و احیاناً مجازات قانونی هم بشود.

وی در ادامه ضمن اشاره به سیل شیراز هم ابراز کرد: شهردار شیراز به خاطر همین تخلف و کار غیر اصولی در بستر رودخانه مسؤول شناخته شده و به پانزده سال زندان محکوم شده و هنوز در زندان به سر می‌برد.

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در پایان عنوان کرد: اگر مردم بابت سیل احتمالی و خسارات وارد شده آن به دادستانی شکایت کنند حتماً شرکت عمران باید جوابگوی خسارات احتمالی باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول