اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وعده وزارت نیرو برای آب‌رسانی به رینگ شمالی بجنورد در سال جاری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو، با اشاره به پروژه مهم رینگ شمالی شهر بجنوردشامل روستاهای مسیر و مناطق کمتر برخوردار مرکز استان برای بهره‌مندی از آب سد شیرین دره گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۷ جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی قرار گرفت و این دفتر قول می‌دهد تا پروژه تا در سال ٩٩ به بهره‌برداری برسد.

وعده وزارت نیرو برای آب‌رسانی به رینگ شمالی بجنورد در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، یزدان رضایی در سفر به خراسان شمالی ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بالای آبی در استان خراسان شمالی اظهار کرد: خوشبختانه خراسان شمالی ازلحاظ منابع آبی غنی بوده و آنچه بسیار اهمیت دارد، اولویت دادن به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توزیع عادلانه  آب در استان است.

وی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های متخصصین وزارت نیرو ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط استان‌ها درزمان جانمایی مسکن برای کلونی‌های جمعیتی بالا اعم از مساکن مهر و یا طرح ملی مسکن با محوریت استانداری‌ها است و باید جانمایی این‌گونه محل‌ها با هماهنگی شرکت‌های خدماتی ازجمله آب و برق انجام شود تا برای خدمات‌رسانی به واحدهای ساخته‌شده نیاز به سرمایه گذاری‌های مجدد و موازی با صرف هزینه بالا نباشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو با اشاره به پروژه مهم رینگ شمالی شهر بجنورد که روستاهای مسیر رینگ و مناطق کمتر برخوردار مرکز استان را از آب سد شیرین دره بهره‌مند می‌کند، گفت: این پروژه شاخص که با پیگیری‌های آبفا جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در خراسان شمالی و در سال ۱۳۹۷ قرار گرفت، به‌این‌علت که اقشار کمتر برخوردار را از آب باکیفیت سد بهره‌مند می‌کند باید جزو اولویت‌های اجرایی باشد و این دفتر قول تأمین صددرصدی بودجه آن را می‌دهد و این پروژه تا پایان سال ٩٩ به بهره‌برداری برسد و مردم روستاهای مسیر و مرکز استان از نعمت آب باکیفیت بهره‌مند گردند.

اعتبارات سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی در حوزه آبفا همچنان ادامه دارد

غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی نیز در ابتدای این سفر اظهار کرد: پروژه‌های بسیار بزرگی درزمینه آبرسانی به شهرهای استان با افق ۱۴۳۰ در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی و آغازشده و هم‌اکنون برای اتمام این پروژه‌ها که شاخص‌ترین آن ١٧ باب مخزن در جای‌جای استان به حجم ۵٩ هزار مترمکعب و بیش از ۳۰ حلقه چاه جدید می‌باشد، که برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری، اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان موردنیاز است.

وی افزود: با نظر مساعد معاون محترم پیگیری‌های ویژه دفتر مقام معظم رهبری به مجموعه آبفا و سفر ایشان در بهمن ٩٨ برای بازدید از پروژه‌های آب استان خوشبختانه، با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های استانی و نگاه ویژه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای  کشور، هنوز اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در حال تخصیص بوده و آخرین مورد آن نیز اختصاص ده میلیارد تومان برای پروژه مهم رینگ شمالی شهر بجنورد است.

اجرای رینگ شمالی، انتقال آب شیرین دره از شمال شهر بجنورد را امکان‌پذیر کرده و مهم‌ترین پروژه در راستای ارتقا کیفیت آب شرب شهر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به یکپارچه‌سازی وظایف و مسئولیت‌های آبفا شهری و روستایی در اسفند ٩٨ گفت: مجموعه متخصصان این شرکت به‌محض یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی با تلاش شبانه‌روزی در مدت چهار ماه و مراجعه به تک‌تک روستاهای استان، سندی را تحت عنوان، سند آب‌رسانی پایدار به روستاها با افق ١۴٣٠ تدوین کردند که بر اساس این سند، برای پایدار شدن خدمات آبفا در روستاهای خراسان شمالی بیش از ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول