اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتقاد تند دبیرکل اتحادیه عرب از ترکیه و مداخلات آنکارا در منطقه

دبیرکل اتحادیه عرب، رئیس‌جمهور ترکیه و مداخلات وی در کشورهای مختلف را به باد انتقاد گرفت و گفت، این اقدامات پایان خوشی برای ترکیه نخواهد داشت.

انتقاد تند دبیرکل اتحادیه عرب از ترکیه و مداخلات آنکارا در منطقه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگویی با برنامه «علی مسئولیتی» شبکه مصری «صدی البلد» به شدت از ترکیه و رئیس‌جمهور آن «رجب طیب اردوغان» انتقاد کرد.

ابوالغیط گفت: ترکیه وارد مجموعه‌ای از اختلافات شدید با طرف‌های منطقه‌ای و بزرگ شده به نحوی که پایان این امر برای ترکیه و سران آن خوب نخواهد بود.

وی افزود، اردوغان در مصر، سوریه، عراق و لیبی مداخله نظامی کرده و در مسأله قفقاز میان آذربایجان و ارمنستان نیز وارد شده همانطور که با یونان و قبرس نیز مشکل پیدا کرده است.

ابوالغیط تصریح کرد، اقدامات اردوغان باعث شده کشور بزرگی مانند فرانسه ناچار به اعزام جنگنده برای مانور با کشور کوچکی مانند قبرس شود و ناو هواپیمابر ۸۵ هزار تنی را با ۱۰۰ هواپیما به شرق مدیترانه اعزام کند.

وی در ادامه گفت، حتی ایتالیا که بسیاری از مواضع اردوغان رادرک می‌کند به سمت فرانسه رفته و همه به اردوغان می‌گویند «تو را تنبیه خواهیم کرد».

اردوغان تا کنون بارها از اتحادیه عرب و چشم‌پوشی آن از مسایل سرنوشت‌ساز در منطقه انتقاد کرده است.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه گفت، برخی طرف‌ها خواستار منحل کردن اتحادیه عرب هستند.

ابولغیط افزود، باید با اراده‌ای واقعی، شیوه عملکرد اتحادیه عرب را تغییر داد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قانون بین‌الملل را نادیده گرفته و چیزهایی به رژیم اسرائیل داده که شایسته آن نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که نسبت به مسأله فلسطین نگران نیست و فلسطینی‌ها حاضر به دادن امتیاز درباره اراضی خود نیستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول